Mysli na nesmysly - recenze

10. září 2018 v 21:57 | Infinity |  Knihy a mé recenze
A máme tu další recenzi. Ano, já vím, já vím! Zase po dlouhé době, ale tentokrát vám přinášm jednu velkou dokonalost!

Anotace: Mysli na nesmysly obsahuje osm povídek. O vztazích. Jsou to příběhy ze života, možná právě toho vašeho.
Když jsem minulej rok napsala svou první povídku, neměla jsem vůbec tušení, že bych jednoho dne mohla vydat celou sbírku povídek. Ani jsem nedoufala, že by se povídka mohla někomu líbit. Ale líbila se. I ta další. A další. Protovznikla tahle kniha. Jestli ale nechcete kupovat zajíce v pytli, navštivte můj blog, kde pár povídek už mám. Kniha však obsahuje povídky úplně nové i ty, které najdete na blogu nedokončené. Pokračování najdete právě v téhle knize.

Recenze: Když jsem na instagramu zahlédla překrásnou obálku a úžasnou anotaci, jakou knižní prvotina Michaely Dočkalové Mysli na nesmysly má, věděla jsem, že si ji musím přečíst. Začaly se objevovat příspěvky s pochvalnými recenzemi a dozvěděla jsem se, že se jedná o povídkovou sbírku, které mě v poslední době dost chytly a tak jsem neváhala ani sekundu a autorku jsem kontaktovala, jestli bych o její knize nemohla napsat recenzi. Přesto jsem nevěděla, co přesně očekávat, zda se mi kniha bude líbit a splní moje očekávání. A PANEBOŽE JO! Tahle knížka je vážně literární skvost a nechápu, jak někdo v sobě může nosit tak obrovský talent a být ještě tak skromný jako je podle mě Míša.

Ve sbírce povídek Mysli na nesmysly naleznete osm povídek, které jsou ze života a ve kterých se určitě nějakým způsobem najdete. Už od první povídky jsem byla nadšená. Styl psaní mi totiž připomíná mou milovanou Petru Soukupovou, která patří mezi mé úplně nejoblíbenější autorky ze všech. Hltala jsem povídku za povídkou a nechápala jsem, jak některé postřehy jsou tak přesné, jako by autorka byla v mé hlavě. Jsem si jistá, že si knihu přečtu ještě mockrát a vždy se k ní budu ráda vracet.

Asi nedokážu jmenovat jednu povídku, která by mě zasáhla nejvíc. Každá měla něco do sebe a díky neuvěřitelné čtivosti jsem Mysli na nesmysly přečetla za jeden den a to se mi taky jen tak nestává. Často si knihy šetřím a čtu je déle, ale v tomto případě jsem se nedokázala odtrhnout. Některé povídky byly opravdu silné a odraz reality naháněl až husí kůži. Rozhodně se nejedná o moc optimistické čtení a o to víc vás tento příběh dostane. I když přiznávám, že párkrát jsem se i zasmála! Prvotinu Michaely Dočkalové řadím rozhodně mezi největší knižní objevy a překvapení roku 2018 a jsem nadšená, že jsem na knížku narazila.

Autorka je velice zajímavá osobnost a díky knize jsem narazila na její skvělý blog. Věnuje se pestrému životu, který Míša má. Naleznete tu povídky, články o cestování, kavárnách, které stojí za návštěvu a také střípky ze života. Přesně takové blogy já osobně vyhledávám a mám nejradši. Odkážu vás tedy s radostí na tento blog.

Konečné hodnocení: Tato povídková sbírka ode mě získává 5 hvězdiček z 5. Opravdu jsem z této knihy nadšená a budu ráda, když se dostane mezi co nejvíce čtenářů. Snad tomu tento článek nějak může, aspoň v to doufám!

Autor: Michaela Dočkalová
Nakladatelství: Orio
Rok vydání: 2018