Magický průvodce městem pod pahorkem - recenze

16. června 2017 v 19:33 | Infinity |  Knihy a mé recenze
Konečně je tu další článek! Ani nevíte, jak velkou mám radost, že můžu něco nového napsat na blog! Věnovala jsem se teď dlouhou dobu psaní bakalářské práce a vážně to nebyla sranda, takže jsem neměla absolutně žádný čas. Ale teď jsem zpět a určitě bych se svému blogu chtěla konečně také víc věnovat!

Anotace: Šéfredaktor Olli Suominen vede středně velké nakladatelství, zaměřené na knížky pro děti a populárně naučnou literaturu. Jeho poklidný život, plný práce i rodinné rutiny, se změní, když si založí facebookový účet. Ozvou se mu totiž nejen kamarádi z dětství, ale i jeho první láska, nyní slavná spisovatelka, jež mu nabídne novou knihu - Magický průvodce městem. Citově okoralý Olli znovu zažívá probouzející se vášeň a posléze se ocitá před zásadním rozhodnutím. V době, kdy příprava rukopisu vrcholí a text se chystá do sazby, beze stopy zmizí jeho manželka a syn. Pouze na Ollim, bojujícím s vlastní amorálností a šrámy na duši, teď záleží, zda se rodina opět shledá. Šanci má jen jednu. Anebo?

Od té doby, co vyšla kniha Magický průvodce městem pod pahorkem, jsem věděla, že ji musím mít. Když mi tato kniha přišla jako recenzní výtisk od Megaknih, měla jsem vážně největší radost. Kniha má úžasnou obálku a slibuje Finské podivno, se kterým jsem se setkala osobně poprvé! Absolutně jsem nevěděla, co mám čekat a to mě k přečtení nejvíce lákalo. Nečetla jsem ještě Literární spolek Laury Sněžné, takže pro mě styl psaní autora bylo něco úplně nového.

A já vám nevím. Já jsem očekávala opravdu hodně, ale ne tohle. Byly chvíle, kdy jsem chtěla knihu i odložit a prostě ji už nedočíst. Jsem ale ráda, že jsem to neudělala, protože jsem se pak dočkala zajímavých částí, které stály za přečtení. Jen je škoda toho, že je v Magickém průvodci městem pod pahorkem také spousta míst, která mě absolutně nebavila a nudila. Ale když to celé shrnu, je to opravdu divná kniha, jak Finské podivno slibuje, rozuzlení určirých částí jsem absolutně nečekala a uznávám, že autor si umí se čtenářem dost dobře pohrát a nechat ho do poslední chvíle v napětí.

Šéfredaktor Olli Suominen je šéfredaktorem jednoho finského nakladatelství a žije si naprosto průměrný život. Má ženu, syna a je celkem spokojený, i když někdy na něj dopadne to, v jakém stereotypu vlastně žije. Všechno se změní v tu chvíli, kdy na Facebooku narazí na svou dávnou lásku Kerttu Karaovou. Říkáte si, super, takže prostředí nakladatelství a láska, to je přesně něco pro pořádného knihomola. Jenže! Z příběhu se stane něco úplně jiného, než původně čekáte. Ten zlom nastane tak po prvních 150 stranách, kde je někdy až moc zdlouhavě popisován Olliho život. To, co se stane, vám neprozradím, to se musíte dozvědět sami, ale co vám řeknu, místy je to vážně síla!

Spojování několika žánrů v jedné knize je také pro mě celkem nový literární zážitek. Místy je to hororové, místy je to detektivka a pak také třeba urban fantasy. A to, co mě bavilo nejmíň jsou právě prvky fantasy, s kterými autor pracuje v knize opravdu hodně. Opět se mi potvrdilo, jak moc je mi tento literární žánr vzdálený. Jedná se o části příběhu, kdy se Olli vzpomínkami vrací do svého dětství. Měla jsem chuť ty pasáže přeskočit a vůbec je nečíst, ale neudělala jsem to, protože takhle já knížky ze zásady nečtu. Nějak jsem to prostě musela přetrpět a přemlouvat se ke čtení. Naopak mě moc bavila milostná linka, tu jsem vyloženě prožívala a moc se mi líbilo, jak je v této knize popsaná síla jedné lásky! A taky nesmím zapomenout na části, kde jsou pasáže z knihy, kterou píše Kerttu, ty mě také moc zaujaly.

Konečné hodnocení: Posledních ale asi 100 stran byla jedna velká jízda a já se nemohla odtrhnout. Musela jsem znát rozuzlení a jak to všechno dopadne. Kdyby kniha byla celá psaná, jako těch posledních 100 stran, byla by vážně dokonalá. Jenže bohužel tomu tak nebylo a já musím Magickému průvodci udělit tři hvězdičky z pěti. Pasi Ilmari Jääskeläinen nevyužil potenciál, ktery kniha měla a je to vážně škoda. I přesto se těším, až si přečtu jeho dílo Literární spolek Laury Sněžné, určitě to bude taky neobyčejný knižní zážitek! Jen škoda, že Literární spolek nemá dva konce jako Magický průvodce, protože mi to přijde jako vážně úžasný nápad. Ještě, když netušíte, s jakým koncem si zrovna vy knížku koupíte.

Jo a nakonec, vy co jste tuto knihu četli, taky se vám tak líbily ty části se ztrácením a kupováním deštníků? :D

Moc bych touto cestou chtěla poděkovat internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku!

Nakladatelství: Paseka