Ztracená - recenze

25. února 2017 v 22:54 | Infinity |  Knihy a mé recenze
A máme tu novou recenzi! Tentokrát bude řeč o milostném thrilleru Anny Ekbergové s názvem Ztracená. Setkala jsem se většinou s pozitivním hodnocením ale já osobně jsem nebyla úplně na 100 % spokojená. V knize bylo tolik nereálných situací, až mi z toho někdy přecházel zrak a zůstával mi nad tím rozum stát. Ale plusem je rozhodně neustálá akce, která čtenáře udržuje v pozornosti a musí číst dál a dál!

Anotace: Brilantní dánský thriller o chamtivosti, vraždě, podvodu a osudových rozhodnutích zavede čtenáře do malebných dánských rybářských vesnic, ale i do majestátních sídel a nebezpečného podsvětí Kodaně.
Louisa je mladá žena, které žije s přítelem Joachimem na malém Christianově ostrůvku, kde také provozuje kavárnu. Jednoho letního dne, během nejrušnějšího období roku, za ní přijde muž s tvrzením, že Louise je jeho manželkou Helenou, která se beze stopy ztratila před třemi lety. Žena na fotografiích, které jí ukáže, se Louisa skutečně velmi podobá. Policie se pouští do vyšetřování, při němž vychází najevo, že Louisa má na hlavě jizvy po zranění. Mohlo by to být příčinou ztráty paměti?

Louisa je skutečně Helena Söderbergová, dědička obchodního impéria, Edmundova manželka a matka dvou dětí. Musí se rozloučit s Joachimem a začít "nový" život či spíš se vrátit k tomu starému, na který si však vůbec nevzpomíná. Co se skutečně přihodilo té noci, kdy Louisa/Helena zmizela?

Děj intenzivního thrilleru je neustále dva kroky před čtenáři a zápletka nezadržitelně spěje k překvapivému rozuzlení.

Recenze: Než začnu hodnotit samotnou knihu, jako zajímavost bych chtěla uvést fakt, že Anna Ekbergová není spisovatelka, nýbrž pseudonym pro dva dánské spisovatele Anderse Ronnowa Klarlunda a Jacoba Winreicha. Upřímně, dozvěděla jsem se to až po dočtení knihy a celé to dává smysl. V knize se střída vyprávění Heleny a Joachima. Mnohdy bylo znát, že každá část je psaná jinak. Je to určitě zajímavé zpestření tohoto literárního počinu.

Ztracená identita, vražda, rodinné tajemství, láska, odvaha. Takto by se dala vystihnout kniha Ztracená. Všechno to tam najdete. Na mě osobně toho všeho bylo ale moc. Spousta věcí bylo v tomto thrilleru nedotažených a naprosto nereálných a to mi asi nejvíce vadilo. Autoři chtěli tolik akce, až se do toho postupně začali zamotávat a spoustu zvratů nevysvětlili. Ano, velice mě zajímalo téma ztráty paměti a indentity a bylo vydařile zpracované, toho se ale také autoři měli držet a ne přidávat další a další záhady.

Louisa nebo Helena? Kdo je kdo? Helena, pohřešovaná manželka Edmunda Söderberga a matka dvou dětí. Louisa, přítelkyně Joachima, slavného spisovatele. Všechno se začne zamotávat a Helena zjišťuje, že je někdo úplně jiný a bude přinucena se vrátit ke svému životu. Navíc je podezřelá z vraždy Louisy. Kdo vlastně Louisa je? Joachim se najednou promění v akčního detektiva, protože chce zjistit, jak to všechno je. Často jsem si při četbě musela smát, protože není možné, aby člověk, který není inspektorem vždycky věděl, po jakých stopách se vydat a jakých lidí se ptát na ty klíčové otázky. Stejné schopnosti měla v průběhu knihy i Helena. Chtěla všemu přijít na kloub. Zjistila, že rodina Edmunda Söderberga má spoustu tajemství a ona je postupně všechny odhaluje na vlastní pěst.

Je pravdou, že spoustu nevyřešených záležitostí, které postupně vycházely najevo, mě vůbec nezajímaly. Kniha by se dala seškrtat a teprve pak by pro mě byla opravdu zajímavá a mnohem uvěřitelnější. Pro spoustu činů hlavních hrdinů, jak Joachima, tak Heleny jsem neměla pochopení. Bylo to na mě celé zbytečně moc zamotané. Třeba je to tím, že thrillery tolik nečtu, proto je nedokážu ocenit tolik, jako fanoušci tohoto žánru.

Ale abych nebyla jen kritická, pravdou je, že na knihu určitě jen tak nezapomenu. Bylo v ní spoustu zajímavých zvratů, u kterých jsem nevěděla, jak vlastně dopadnou a hlavně vraha jsem neuhodla vůbec a to si myslím, že je určitě obrovské plus. Líbilo se mi také vykreslení vedlejších postav, které byly velice zajímavým zpestřením celého děje. Závěr hodnotím kladně a myslím si, že kniha měla přesně takto dopadnout. Měla jsem radost, že do sebe všechno nakonec tak skvěle zapadlo.

Konečné hodnocení: Milostný thriller Ztracená ode mě získává 3 hvězdičky z 5. Myslím si, že z mé recenze je to zřejmé, proč tomu tak je. Kniha má bohužel spoustu rezerv a ty já odpustit nedokážu.

Mockrát bych chtěla poděkovat nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku!

Nakladatelství: Metafora