Věci, které mě dokážou rozčílit

29. prosince 2014 v 18:51 | Infinity |  Tok mých myšlenek
Myslím si, že blog.cz a celkově celý internet je přesycený články o tom, co kdo dostal k Vánocům a jak všichni Vánoce prožili. Já tedy takový článek psát nebudu, protože už je toho všude jednoduše moc. Já bych se chtěla zaměřit na to, čeho jsem si v poslední době hodně všímala a nenechává mě to klidnou.

Všimla jsem si, že lidé nesnesou kritku, i když se jedná o kritiku konstruntivní. Ale proč? Vždyť přeci lidé nekritizují ostatní jen proto, že závidí, ale také proto, aby dotyčnému třeba pomohli. Setkala jsem se s tím i na blozích. Autor/ka napíše článek, který se nemusí úplně každému líbit. Jenže to si dotyčný nejspíš neuvědomuje, a tak člověku, který napíše smysluplný a argumenty podložený komentář, odepíše něco v tom smyslu, jak on ničemu nerozumí a že jeho názor je úplně z cesty. A to je věc, která mě vždycky dokáže neskutečně rozčílit. Proč? Já se jenom ptám proč takhle někteří smýšlejí? Samozřejmě, že mluvím jen o konstruktivní kritice, ne o té kitice, která se člověka může přimo dotknout a je útočná. Tu já nebudu uznávat nikdy a nikdy v životě ji nebudu hájit. Ale je to tím, že když něco napíšeme, když něco uděláme, čekáme jen samé pochvaly? Jak by to pak tady na světě vypadalo, kdyby úplně vymizela kritika? To si prostě nedokážu představit.

A to samozřejmě není jediná věc, které jsem si v poslední době všimla. Za zmínku taky stojí ten veškerý negativismus Čechů. Mně to prostě někdy nedá spát. Vždyť na světě je krásně, člověk si musí uvědomit, že se může radovat i z maličkostí. Já osobně jsem vděčná za každý den. Každý den jsem šťastná a vděčná za to, že můžu prožít další den. A usmívám se na svět, protože mi to není blbý. Protože nevidím jediný důvod proč se mračit, proč si nenajít důvod k dalšímu úsměvu. Proto jsem moc ráda, že jsem v poslední době narazila na tolik blogů, kde autorky píšou to samé, co já. Píšou o tom jak smích, úsměv, dobrá nálada jsou v životě moc důležité! Vždycky jsem šťastná, když někdo v tomhle sdílí můj názor.

Poslední věcí je to, že mi přijde, že nikdo ze současné generace si neumí představit život bez jakýchkoli sociálních médií. Mně přijde, že už si lidé ani neumí pořádně užít třeba příjemný večer u filmu, aniž by to nesdělili všem na facebooku. Co to všechno má za smysl? Proč je současná doba taková? Proč si nemůžeme užít návštěvu kina, obchodů,výstav, čehokoli sami bez toho aniž bychom to sdělovali svým "přátelům" na sociálních sítích, které to ve finále vůbec nezajímá. Proč už se lidé kolem sebe ani nerozhlídnou a pořád jen civí do telefonů? To všichni už zapomněli žít bez této berličky? Je mi to upřímně líto a hrozně nerada tomu přihlížím.

Slibuji, že příští článek bude veselejší a nebude v něm tolik stížností, ale tento článek tu rozhodně má být a stojím si za ním.

Rozčilují vás podobné věci nebo vás nechávají chladnými?


Infinity
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Beatricia Beatricia | Web | 29. prosince 2014 v 20:56 | Reagovat

Naprostý souhlas. Tyto případy mě také rozčilují... rozčiluje mě také mnoho jiných věcí, které ale nemohu změnit.
Napsala jsi krásné literární dílko, to vždycky ovládáš bravurně. :-)

2 Vivi Vivi | Web | 29. prosince 2014 v 22:18 | Reagovat

jedna kamoska mi raz povedala, že ona jednoducho nebude v ttomto bare lebo tam nieje wifi a kamarati sa budu báť kde je. To už bolo veľa aj na mňa.
Mášpravdu, akurát si dovolim nesúhlasiť s tým negativizmom Čechov, pretože taaki niesu len Česi ale aj Slováci. Ale to som aj ja.
Súhlasím inam s článkom:)

3 Bastera Bastera | Web | 30. prosince 2014 v 8:04 | Reagovat

Moc hezky napsáno, a souhlasím, i když i já jsem negativní člověk, ale naštěstí ne pořád a sociální sítě a mobil používám hodně, ake dokážu si užít i večer bez toho věcného sdělování :)

4 Michi Michi | Web | 30. prosince 2014 v 13:05 | Reagovat

Poslední dobou se negativismus strašně rozmohl a ne jen u nás. Je krize, všude se zdražuje, peníze ubývají, lidé jsou nejistí a ještě se pomalu bojí vystrčit nos z domu, protože támhle válčí a tady pobíhají násilné existence. S takovou člověk rychle sklouzne k negativnímu postoji. A poto mse to šíří jako lavina.
Je to protivné a nebaví mě to. Fakt mi přijde nepochopitelné, jak můžu někoho obtěžovat svou dobrou náladou. Ale očividně můžu :D A dělám to s radostí protože jsem škodolibá. Když vím, že člověka naseru svým úsměvem, usmívám se dvakrát tolik :D A díky tomuhle jsou lidé přecitlivělí i na kritiku. Ke všemu, když se rozmohl trend, že každý přeci může dokázat co, co dokázal jiný. To ano, může, jenomže rád opomíná fakt, že nekompetentními články/výrobky/výroky... to opravdu nedokáže.

5 cincina cincina | Web | 30. prosince 2014 v 13:21 | Reagovat

Máš pravdu:) A zrovna my jsme takový ten národ, který kritiku špatně nese. Ale záleží na tom, jak ta kritika je podaná že:) Když tě někdo zkritizuje a bude tě urážet, tak to by si člověk neměl nechat líbit. Pokud to bude kritika, kdy člověk napíše, co se mu nelíbí, tak proč ne:) Každému se všechno líbit nemusí že. I když je fakt, že třeba já kritiku snáším špatně, i když jako chápu, že ne každému se všechno líbí.
Taky souhlasím, že jsme hodně negativní národ. Já jsem hrozně negativní člověk:D Někde jsem četla, že přes 50 % lidí v ČR dává najevo svou špatnou náladu a neusmívají se:)
A s tou wifi to je přesné. Měli by zavést hospody a podniky bez wifi, protože jsou takoví, kteří jsou na sociálních sítích závislí. Jako taky mám facebook, ale nevysedávám tam celé dny:)
Moc pěkný článek. Zaměřila ses na důležité problémy:)

6 Míša Míša | Web | 30. prosince 2014 v 16:30 | Reagovat

Moc hezky napsáno. Taky jsem si všimla, že těch článků o vánocích a o tom, co kdo dostal je strašně moc. Jakoby nebylo nic jiného o čem by se dalo psát. Jinak s tím negativismem úplně souhlasím. Ale to jsou češi .. třeba v zahraničí jsou úplně jiní lidi a jiná mentalita www.cookingwithsusa.blogspot.cz :-)

7 Ronnie Ronnie | Web | 30. prosince 2014 v 17:25 | Reagovat

Hezký článek a musím s Tebou ve všem souhlasit.

8 Van Vendy Van Vendy | Web | 30. prosince 2014 v 18:51 | Reagovat

Někteří lidi těžko nesou i jen nesouhlasný názor, nemusí jít o kritiku. Je fakt, že kritika se nemusí zrovna líbit (taky to nemám ráda), ale měla by se umět přijmout, pokud je míněna dobře (u mě takhle několikrát zapracoval Pavel T., když mě upozornil na chybu nebo šílený vzhled mého blogu, ale udělal to taktně, bo mi své upozornění poslal přes zprávu autorovi, aby to nebylo v komentářích. To beru.)
Články o tom, co kdo dostal? Kupodivu, já jich tolik nečetla... a i když jsem sama měla chuť hned vyfotit ty drobnosti, tentokrát jsem to vynechala. Ale zas tak moc mi články o vánočních dárcích nevadí, protože lidi mají radost a chtějí se podělit. A sdílená radost je lepší než sdílený negativismus...
a jsme u bodu tři. Můžu říct, že jsem negativní až běda, ale v poslední době se snažím být trochu optimističtější. Předně proto, že s velkou dávkou negace se opravdu nedá žít. Moc se mi zalíbil nedávno objevený citát od Wericha (mám ho na blogu v posledním článku).
Negativismus u nás je trochu pochopitelný, protože je to opravdu pod psa, hlavně pracovní podmínky, výhledy do budoucna a šílená nejistota, ale obávám se, že u nás by se šklíbili lidi, i kdyby měli dvacítku čistého a důchod v pětapadesáti. Naštěstí takoví nejsou všichni.
(Ale abych nebyla za jedničku, musím říct, že v normálu vypadám vážně až zachmuřeně a usmát se, to už musí být něco. Někdy to jde a někdy ne...)

9 Anette Anette | Web | 30. prosince 2014 v 20:48 | Reagovat

naprosto s tebou souhlasím :)
3. odstavec jsi napsala fantasticky, jsem ráda, že jsi šťastná a že se usmíváš na svět, to je podle mě hodně důležité, zůstat pozitivní a mít dobrou náladu :)
jinak přeji hodně štěstí a zdraví do nového roku :)

10 Elis Elis | Web | 30. prosince 2014 v 21:30 | Reagovat

Četla jsem zajímavý článek od psychologa na jednom webu, že kritika je kontraproduktivní, nemá žádné pozitivní výsledky a druhého zraňuje a ničí mezilidské vztahy... zvláště když je veřejná a slovo konstruktivní je jen alibismus.... tak nevím, co si o tom myslet...

11 Appy Appy | Web | 31. prosince 2014 v 0:39 | Reagovat

Musím říct, že se všemi věcmi souhlasím. Konstruktivní kritiku jsem se naučila používat a jsem ráda, když potom lidi kolem mě ocení, že ji používám, protože se mi zdá, že je docela základ. Takže se ti vůbec nedivím, že tě naštvou lidi, kteří s ní nemají třeba zkušenosti nebo se hned urazí.
Moc ráda čtu au-pair blogy, kdy se holky vypraví do Ameriky. Když potom napíšou třeba srovnávací článek USA a ČR vždy se tam vyskytne, že jsou všichni pozitivně naladěni, že nedělají ze všeho takovou vědu, že si užívají život. Poslední dobou mě hrozně štve, když mají prodavačky v obchodech výraz, jako bych jim ubližovala, přitom jenom nakupuju. Nevím, kde se náš zarputilý český negativismus vzal, ale chtěla bych to změnit.
A co se týče sociálních sítí, ta mě nedávno málem zabil rozhovor se dvěma syny herce Trojana. Ptali se jich, jestli vydrží Vánoce bez facebooku. A oni odpověděli, že celé asi ne, ale vydrží déle než ostatní, třeba hodinu.. Tohle video taky mluví za vše :) https://www.facebook.com/video.php?v=1504688369802894
Myslím si, že je skvělé, že si takhle řekla, co ti vadí, protože někdy to je prostě potřeba. Ještě navíc, když jsou tu lidi, kteří s tebou souhlasí :D

12 čtenář čtenář | 31. prosince 2014 v 5:21 | Reagovat

V oblíbených filmech a literatuře máš slepičí díla.

13 bludickka bludickka | E-mail | Web | 31. prosince 2014 v 10:09 | Reagovat

Co se týče kritiky, je to velice sporná otázka. Jací lidé kritizují a proč mají tu potřebu? Jak přišli na to, že jejich názor je ten správný? Co se líbí jednomu, nelíbí se jinému. Například někdo si může myslet, že máš úžasný design a někdo že hrozný. A co z toho je pravda? Takže mi občas přijde zbytečné kritikou se zabývat, máš ho prostě takový, jaký se líbí tobě. Proč bys ho měla mít takový, aby se líbil jiným... a stejně by ses zavděčila jen někomu. No je to trochu složitější :)
Co se týče negativismu. To taky není nejlehčí téma. Ono prostě není vždy snadné žít na světě a ze všeho se radovat, když ty zásadní věci nefungujou (nejsi na tom zdravotně nejlíp, nemáš práci, jsi po rozchodu, atd.). Ale jinak rozhodně souhlasím s tím, že dobrá nálada a úsměv jsou důležité a je nutné se radovat z maličkostí. To umím dobře. Takže moje depresivní nálady jsou zase někdy vykoupeny radostí z drobností, ráda se usmívám, atd... No u mě je to spíš nahoru dolu, nahoru dolu.
Co se týče věčného používání mobilního telefonu - nejsem v tom moc odlišná. Denně strávím dvě hodiny cestováním. A tak nezbývá na nicmoc čas. Jsem ráda, že alespoň prostřednictvím internetu v mobilu můžu číst blogy, a tak. Ale s facebookem souhlasím. Chodím tam odepisovat na zprávy a semtam ze zvědavosti nakouknu, jak se kdo má. Zabere mi to všehovšudy maximálně čtvrt hodiny denně a ještě ani ne každý den. Nechápu lidi, co jsou neustále online a z toho šílím. Třeba moje ségra. Povídáme si, hrajeme karty, a ona přitom všem neustále musí odepisovat na zprávy na facebooku, a to si stejně píše s každým jen blbosti typu - jak se máš? jde to? ty? apod.

14 Lofn Lofn | Web | 31. prosince 2014 v 18:26 | Reagovat

Konstruktivní kritika je určitě přínosná,né však každý ji snese...

Přeji ti štastný Nový rok :-)

15 fakynn fakynn | E-mail | Web | 1. ledna 2015 v 11:37 | Reagovat

A vůbec, mnohem lepší je, když si k tomu ještě napíšou, že kritiku berou a rádi si ji přečtou, aby věděli, co si o tom čtenáři, a ono i celkově všichni, myslí a co mají třeba zlepšit.
Já osobně radši komentář, kde bude negativní kritika, než komentář se slovy "dobrý článek". To mám vždycky chuť někoho zakopat.

Jsem zastánce toho, že si člověk má i na sebe horší věci najít něco hezkého. Vždycky to jde a pokud ne, tak není chyba v té věci, ale v pohledu toho člověka.
Pod články píšu, ať se lidi usmívají, radují, jsou šťastní, smějí se!

Neříkám, že já nemám 24 hodin zaplý internet v mobilu, že nejsem na tom fb, ale nepotřebuji psát "jdu tam a tam, budu jíst tohle a tohle", k tomu to možná určené je, ale koho to zajímá. (Jo, přítel by tohle mohl psát v jednom kuse, abych přesně věděla, co dělá, to je asi jediný člověk, u které ho mě to zajímá.)

16 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 1. ledna 2015 v 16:58 | Reagovat

Rozhodne máš pravdu...trebárs ja nemám rada keď moje články niekto len a len chváli...niekedy úplne až cítim, že to nemyslí vážne :/
Čo sa týka dnešnej mobilovej doby, tak mi opäť sa nedá nič iné len súhlasiť...nikdy som nechápala tej potrebe o všetko sa deliť na sociálnych sieťach...nikdy neprídem na chuť každodennému pridávaniu selfíčok...či vôbec nejakých fotiek o.O Ani tomu, keď niekto namiesto rozhovoru s kamarátkami radšej čumí do mobilu...no nezmeníme to :(
inak prajem šťastný nový rok! :))

17 Kelíns Kelíns | Web | 1. ledna 2015 v 18:50 | Reagovat

Myslím, že lidi by si měly kritiky spíš cenit, protože ta je právě posune dál. Proto si cením blogerů, který se nebojí napsat kritiku.
Já nebudu lhát, bez sociálních medií bych se už taky neobešla. Strašně jsem si na ně zvykla.
A přeji šťastný Nový rok! :)

18 Elizabeth Elizabeth | Web | 2. ledna 2015 v 15:21 | Reagovat

Môžem len súhlasiť.

Čo sa kritiky týka som vždy rada za akýkoľvek názor. Stretla som sa však už aj s nekonštruktívnou, útočnou kritikou a veľmi ma trápila. Ak však má človek na veci konštruktívnu kritiku, dokážem ju prijať, pretože všetci jednoducho nemáme vždy rovnaké názory.

Negativizmus nie je presne vec, ktorá by ma vytáčala, pretože som taká bola aj ja, no v súčasnosti myslím pozitívne. A máš úplnú stopercentnú pravdu, že úsmev je v živote veľmi podstatný, pretože život prináša aj veci, pri ktorých sa človek zamračí, ale koniec-koncov úsmev je liek. :)

A sociálne siete... No, ja som sa na Facebook dostala až v štrnástich. Ale tak celkovo, viem si predstaviť svet bez týchto technológií ale aj neviem. Keby nebolo blogu, bolo by mi to veľmi ľúto. A na druhú stranu našla som cez blog veľa zaujímavých ľudí, s ktorými som vďaka sociálnym sieťam v kontakte.  Ale zase pozerať stále len do mobilu nie je podľa mňa najvhodnejšie...

19 Barlie Barlie | Web | 2. ledna 2015 v 17:54 | Reagovat

Samozřejmě, že souhlasím taky jsem o něčem podobném nedávno psala.
To s těma mobilama, to je asi už zbytečný komentovat. Já většinou, když jsem s přáteli, tak nejsme na mobilu, což je fajn :)

20 Sugr Sugr | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 18:55 | Reagovat

Máš pravdu, svatou pravdu...,
jenomže, když se rozčiluješ, ubližuješ tím jenom sobě a stejně se nic nezmění... :-(
Přeji ti i nadále tak zajímavé a krásné články a všechno nejlepší v roce 2015! :-)

21 Kika Kika | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 20:17 | Reagovat

Určitě je v tom kus pravdy - co se týče konstruktivní kritiky, jenže kolikrát se třeba cítím tak absolutně nepochopená (a teď nemám na mysli poslední články), že dokáži odpověď jen to díky za názor. A ani se mi do toho pořádně nechce. Mě spíš vadí, jak jsou lidi nenávistní a myslí si, že jejich pravda musí být ta správná. Ale to je o něčem jiném než o tom o čem píšeš ;)

22 Janča Janča | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 23:29 | Reagovat

Úplně s tebou "soucítím". Určitě si dokážeš představit, jak je hrozné, když někam s přítelem jdeme a on se musí "čeknout" na tom místě, protože je zajímavé a aby měl v aplikaci bodíky. Bože, z toho vždycky šílím. A nejlepší je, když si povídáme a on jde z ničeho nic na mobilu na facebook nebo twitter, protože mu někdo napsal nějakou blbost. Měli bychom se od těch vymožeností a sociálních sítí trochu odpoutat, to je čistá pravda.

23 Clawdia a Honey Clawdia a Honey | Web | 4. ledna 2015 v 17:38 | Reagovat

Ahoj, promiň že tě otravujeme, budeš pro nás (Clawdia a Honey) hlasovat tu http://cleodenile-monsterhigh.blog.cz/1501/mh-eah-grafik-2014-finale#komentare ? Rádi oplatíme ♥

24 Prackal Prackal | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 23:24 | Reagovat

Myslím si, že v dnešní době je téma digitalizace strašně moc omílané. Můj názor je na to takový, že když se to někomu nelíbí tak ať je svůj! :-) Není důvod se přece nad každým rozčilovat. Je jasné, že tě může štvát, že se tak chová třeba nějaký tvůj kamarád/ka a že tě mrzí jejich nezájem ve společné chvilce. Taky si občas přijdu tak jako že osoba, která je v tu chvíli s tebou by byla mnohem radši někde jinde a s někým jiným ...

Jen jsem se k tomu chtěl vyjádřit protože mě už lehce irituje jak pořád někdo dělá videa/píše články o tom jak jsou všichni hrozní že žijou (s) elektronikou. Holt je jiná doba a máme tu i jiné podmínky pro život ... nikdy to už nebude tak jako dřív a nemyslím si že by někdo vlastně chtěl aby bylo všechno jako dřív :-)

25 vecne-zamilovana-naivistka vecne-zamilovana-naivistka | Web | 6. ledna 2015 v 8:43 | Reagovat

Pokud teda vyjde nové TT život bez internetu, jak podle ankety zatím vypadá (tema-tydne.blog.cz) tak by se tento článek tam dokonale hodil :) Taky jsem šťastná za každý strávený den, je pravda, že samota někdy přičiní to, že není momentálně do smíchu, ale pak jsou ty momenty štěstí a radostí, nečekaných událostí, kterých si nesmírně vážím :)

26 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 14:31 | Reagovat

Bohužel, už před nějakou dobou jsme se dostali do téhle éry virtuálního exhibicionismu a cesta zpět z ní asi jen tak nepovede, bohužel.

27 Viallen Viallen | Web | 10. ledna 2015 v 20:20 | Reagovat

Ak je komentár podložený argumentami a je napísaný slušne, tak mi to nevadí. Čo mi vadí viac je, keď sa komentátor začne rozplývať, aký je autor strašný, lebo on ničomu nerozumie...S takým človekom to ani nejde prediskutovať, pretože o svojom skutočnom názore nič neprezradil a potom ťažko povedať, čo ho tak strašne vzalo. Ak je to názorom, to sa vyriešiť dá, ak to bolo štýlom článku, tam už niet pomoci.
Práve články, ktoré nesúhlasia s mojim názorom čítam najradšej. Zaujíma ma, ako to berú ostatní a prečo si to myslia...
Ale vždy sa dá na všetkom nájsť aj to dobré. Ak už niekomu chcem napísať kritiku, som za to, aby som pochválila aj tie pozitíva, lebo si to autor zaslúži.
Dôležité je pri kritike zachovať chladnú hlavu, diskutovať a nehádať sa. Však o čom inom blogy sú? :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama