Bylo už všechno jednou napsané?

14. srpna 2013 v 10:28 | Infinity |  Tok mých myšlenek
Už delší dobu přemýšlím nad tím, jestli bylo všechno už napsané. Jestli byly vypotřebovány všechny nápady na nové náměty na knihy nebo povídky. Ne jednom blogu jsem totiž našla větu, že všechno už bylo bylo jednou napsané. Já si myslím, že na tom něco pravdy je a také není. Všimla jsem si, že v dnešní době je tolik příběhů, které jsou si podobné až to hezké není. Samí upíři, padlí andělé, cestování časem.. Přijde mi to tak, že se píše pořád o stejných tématech a nejspíš je to o tom, že se to dobře prodává. Tak si každý spisovatel/spisovatelka řeknou, že si vymyslí příběhy po svém a že do svých knih vnesou určitou originalitu. Ale ne většinou se jim to bohužel povede.

Vždycky, když narazím na knihu, která má novou myšlenku a děj se netočí jen kolem zmíněných ohraných postav, jsem nadšená a mám chuť o dané knize dát vědět všem, kteří rádi čtou. Je to vzácnost a já mám pocit, že teď dlouho budu hledat knihu, která by pro mě byla lepší než Hvězdy nám nepřály. Ta kniha mi otevřela oči, dala mi nový impulz do života. A přesně to očekávám i od knih ostatních. Ale bohužel se to povede jen málo spisovatelům.

Možná, že jsem náročná čtenářka knih, a proto píšu tento článek. Ale nemá to tak být? O to víc pak dokážu ocenit dobrou knihu... A ještě teď jsem se dostala do takové svízelné situace, by se dalo říct. Smějící se Už celkem dlouho čtu Loď mezi hvězdami, jak jsem se tu v předešlých článcích zmiňovala, ale já vlastně nevím, jestli tu knihu chci dočíst nebo ne.. Je to tak divně napsaná kniha. Vůbec se mi nelíbí, jakým stylem je napsaná a jaké výrazy jsou v ní použity.. A právě ta moje svízelná situace spočívá v tom, že já nevím, jestli si mám přečíst další dva díly, které k této knize patří nebo se na to úplně vykašlat.

Untitled

Dali jste někdy knize šanci, i když vás vyloženě moc nebavila a dočetli jste ji pak do konce?
Myslíte si, že všechno už bylo jednou napsané?


Infinity
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Petey Petey | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 10:50 | Reagovat

Taky mě už nebaví číst všechny ty knížky o upírech a všech možných magických bytostí, které se nachází v každé knížce.

Dlouho jsem hledala knihu, která bude úplně jiná, než ostatní knihy, které jsem četla. Nic jsem dlouho nemohla najít, až teď, když jsem k svýtku dostala knihu "Sofiin svět" a musím říct, že podobnou jsem ještě nečetla. Je to o dějinách filozofie. Zezačátku jsem říkala, že mě to bavit nebude, že se o filozofii nezajímám, ale kniha mě dost zaujala a překvapila :) Budu možná dělat i recenzi až ji dočtu :D

2 Nell Nell | Web | 14. srpna 2013 v 11:04 | Reagovat

Taky nad tím často přemýšlím. Myslím, že většina už napsaná byla, ale stejně se dá pořád něco vymyslet. Pořád se dají vymyslet nové, neobyčejné postavy, úžasná prostředí a samozřejmě i příběh. Ale... v dnešní době to už asi není tak jednoduché, jak to mohlo být dřív. Máš pravdu, že většina knížek jsou si podobné. Teda, myslím fantasy knížky,  a to hlavně ty, které čteme všichni nejradši. Ale jak by to nemohlo být podobné, když Město z kostí je původní fanfiction na Harryho Pottera?

Hvězdy nám nepřály je opravdu neobyčejná knížka, kterou by si každý měl přečíst, aby pořádně otevřel oči. Fakt, podobně úžasnou knížku budu hledat jen stěží.

Už dlouho přemýšlím o tom, jestli si Loď mezi hvězdami mám přečíst, nebo jestli se na to mám vykašlat. Spousta bloggerek píše o tom, jak byla knížka úžasná, ty zase o tom, že tě to moc nezaujalo... Možná dám spíš na tebe. Ale na druhou stranu mě to docela láká. Ach jo. nevím, co mám dělat. :D

Být tebou bych si ty další dva díly přečetla taky, protože jestli nějak hodně navazují na ten první, mně by to nedalo spát, pořád bych musela přemýšlet, o čem asi budou.
Já většinou knížky dočítám, za poslední rok jsem nedočetla jenom jednu, která mě vyloženě nebavila a byla strašně zdlouhavá. Ale i když je třeba knížka nudná, ale vnímáš příběh, prostě nejde to nedočíst. :D

3 Arvari Arvari | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 11:13 | Reagovat

Tak základní schémata asi už napsaný byly. Osnovy příběhu zůstávají, verzí příběhu Romea a Julie jsou tisíce... Ale všechno to je o konkrétním zpracování, konkrétních námětech, vyznění a tak. Nechci se nějak vymezovat vůči těm moderním tématům, vzhledem k tomu, že mám jednu upířinu taky na svědomí a ráda bych ji vydala. Otázkou vždycky je, jestli to autor píše, protože sám chce, nebo proto, že je to in. V druhým případě to vždycky bude nuda, v tom prvním to náhodou může bejt zajímavý. Teda, doufám. Když vynecháme upíří milostný víceúhelníky, jistě... :-D

4 Aurora Aurora | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 11:39 | Reagovat

Nebylo, prostě nemohlo :)
A já to mám jinak jak ty, pro mě je originální skoro každá kniha. Jak jsi napsala, každý autor do toho vnese své kouzlo. Je pravda, že některé jsou si neskutečně podobné a když moc, tak je to už docela problém. Ale většinou se s tímto moc nesetkávám :)

5 Roa Roa | Web | 14. srpna 2013 v 11:49 | Reagovat

No, jak píše Arvari, všechna schémata už napsaná jsou. Mění se kulisy, zpracování... Například, já jsem nikdy nečetla nebo neslyšela o knize, kde by elfové žili ve sci-fi prostředí. Protože tohle já píšu. Ale to jsou právě ty kulisy, ten příběh už byl určitě někdy napsán. Nicméně se podle mě dají napsat dost originální příběhy, co by měly co říct.

Loď mezi hvězdami jsem nedočetla. Ta kniha mi přišla dost... děsná, abych pravdu řekla. Rozhodně to bylo dost divné.

Souhlasím s prvním komentářem - četlas Sofiin svět? Je to skvělá knížka, doopravdy. :)

6 Foster. Foster. | Web | 14. srpna 2013 v 12:42 | Reagovat

Drahá Infinity,
všimla jsem si, že jsi měla před pár dny takovou horší náladu, dalo by se říct. Tak jsem si řekla, že bych ti ji možná mohla trochu vylepšit, ale jak a proč to tak bude [alespoň doufám], na to už si musíš přijít sama.

Hodněkrát jsem už o tomto tématu přemýšlela. Existuje spousta knih a člověk by byl bláhový, kdyby si myslel, že ještě může napsat něco absolutně jiného. Jenže pak se tu objeví spisovatel jako třeba John Green a překvapí, mě tedy překvapil hodně. Obě jeho knihy, které jsem zatím četla, The Fault in Our Stars a An Abundance of Katherines, o které ani nevím, zda byla přeložena, byli odlišné, přesto v nich byl vidět jeho rukopis. Vyrazily mi dech.

Takže můj názor bude, že možná nezáleží na hlavní dějové linii, ta může být sebevíc jednoduchá, či podobná jiným knihám, ale autor sám je vždycky jiný a on do knih vkládá kousek sebe samého, své myšlenky a obavy. Ať už si přečteš jakoukoliv knihu, bude rozdílná od ostatních. A pokud i ty budeš jednou chtít napsat knihu, věřím, že se ti to povede a bude originální, stejně jako ty.

Ohledně té druhé zmiňované knihy v tvém článku, nevím, jak ti poradit. Když jsem byla malá, myslela jsem si že jakmile knihu začneš číst tak už jí musíš dočíst. Za poslední půl rok jsem nedočetla jednu knihu, a to právě jednu ze série o andělech a cestování časem. Pokud tě ta kniha nebavila, asi nemá cenu, aby jsi četla i další díly, ale i autor se může hodně vylepšit, jako jsem zpozorovala třeba u Ricka Riordana, autora Percyho Jacksona. A já bych navíc se svou zvídavou povahou nevydržela nevědět, co by se dělo dál.

Tvůj blog navštěvuji snad už od března a překvapuje mě, že stále dokážeš psát tak zajímavé články. Klobouk dolů, kdybych nějaký měla.

7 cassiopea-black cassiopea-black | Web | 14. srpna 2013 v 12:44 | Reagovat

taky jsem náročná, co se knih týče xD ale nemyslim si, že je to špatně... naopak :)
já už nad tím přemýšlím dlouhou dobu, mam pocit, jako bych všechny ty nápady někomu kradla, protože všechno to, co mně přijde hrozně originální, už někoho napadlo... hrozný xD
pravda je, že se většina knih točí okolo stejných nebo podobných témat, ale zase, co je dneska originální?
já jsem na takovou knihu asi naposledy narazila u Petry Neomillnerové... nevím, jak pro ostatní, ale pro mě jsou její díla originální už proto, jak jsou napsána
když mě kniha nebaví, většinou ji nedočtu (jen, když je to povinnost do školy xD)

8 Beatricia Beatricia | Web | 14. srpna 2013 v 12:45 | Reagovat

Nemohlo být všechno napsáno, protože život vytváří stále nové, někdy i bizarní, situace. Proto já dávám přednost literatuře a článkům ze života a literatuře faktu. Upíří a sci-fi témata a jim podobné náměty se mohou opakovat. Když mne kniha nezaujme, tak ji prostě odložím. Nemám tolik času, abych jím plýtvala.☼☼☼

9 Beatricia Beatricia | Web | 14. srpna 2013 v 12:50 | Reagovat

Off theme: Zlati, v posledním článku jsem měla velkou neznámou poruchu, takže mi zmizely komentáře. O ten tvůj hezký nechci přijít, tak tě prosím, jestli bys mi ho podobně nenapsala znovu. Já jsem ten článek vytvořila nový. Nezlob se a předem moc děkuji. :-)

10 Allys Allys | Web | 14. srpna 2013 v 14:38 | Reagovat

tenhle problém mám s knihou bikini, zezačátku nuda pak mě chytla ale opět opustila a nutím se jí zase začít číst když už jsem v polovině. ale ano, myslím že vše bylo napsáno

11 Hani. | bevintage.blog.cz Hani. | bevintage.blog.cz | Web | 14. srpna 2013 v 15:27 | Reagovat

Na tom blogu jsem byla. Také jsem se nad tím pozastavila. Myslím, že vždycky se najde něco, co už napsané nebylo. Jinak by nebyly vědecké objevy, nebo nové kniýní bestsellery. Pravdou ale je, že třeba filmy jsou pořád stejné a většina má stejnou dějovou linii...
Já bych té knize šanci dala, protože každý si přeči zaslouží druhou šanci. :) Ne, vážně - dočetla bych ji, podle toho, jaký z toho budeš mít pocit bych se rozmyslela o dalších dílech. Třeba tě ještě překvapí. :)

12 Sonia Sonia | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 15:56 | Reagovat

No tak zkoušela jsem dát šanci několika knihám, ale když jsem došla do středu knížky (odhadně) tak jsem věděla že se mi to bude těžko číst, tak stejně těžce jak jsem se dokopávala k tomu přečíst alespoň tu půlku. Takže pokud mě kniha do půlky knihy nevtáhne dějem je.. je pro mě odepsaná.

13 Dark Sayu Dark Sayu | Web | 14. srpna 2013 v 16:17 | Reagovat

Já si myslím, že určitě nejsou všechna témata vyčerpána:) ale momentálně tak strašně populární knížky o upírech mě už taky nebaví, hlavně mi přijde, že tím celou upírskou věc hrozně zkazili:/ jinak jsem se taky setkala s pár knížkama, které se mi tak blbě četli, že jsem je radši odložila:)

14 Em Zet Em Zet | Web | 14. srpna 2013 v 16:21 | Reagovat

Nemyslím si, že všechno už bylo jednou napsáno, i když s tímhle názorem jsem se setkala také, a dokonce vím, na jakém blogu jsi na něj narazila. :D :-D
I v téhl době dokáže být jeden autor z 1000 skutečně originální a vymyslí příběh, který tě nepustí, který je tak originální, že tě to donutí přemýšlet o tom, že všechno vlastně skutečně napsané nebylo. :-P
Jinak co se týče té otázky ohledně toho, jestli dávám nějaké knize šanci, i když se mi nelíbí, ne. :-D Když se mi kniha nelíbí, proč bych ji měla dočítat? Vrátím zpátky do knihovny a půjčím si něco, co se mi bude zamlouvat daleko více. :-)

15 Mavis E. Strix Mavis E. Strix | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 16:31 | Reagovat

Ďalšia téma, ktorú riešim už od momenty, kedy ma napadlo, že písanie by mohlo byť naozaj fajn vec. Mala som veľký problém vymyslieť si niečo, nejaký dej, ktorý by bol svojim spôsobom originálny. Čo sa reálnych príbehov týka, ponúkajú širšiu škálu originality ako, paradoxne, tie fantastické, v ktorých sa poväčšine striedajú tie isté bájne bytosti - ako si napísala, upíri, vlkolaci, víly, poníky, jednorožce a podobné tvory. Toto fakt originalita nie je, pardon a česť výnimkám.

A či si myslím, že sa už všetky témy na dobré knihy minuli? Ťažko povedať.. Stále vychádza niečo nové, čo svedčí o tom, že niečo ako minutie sa nápadov v 21. storočí jednoducho neexistuje. Takže si myslím, že nápady sa možno minuli, ale ľudská predstavivosť a tvorivosť robí zázraky, preto sa to všetko vlastne len obohacuje.

Som typ človeka, ktorý keď začne knihu čítať, nevzdá sa jej v polovičke, i keby ho mala akokoľvek veľmi nudiť. Čítala som Narniu, asi rok a pol dozadu. Musím uznať, že v tomto prípade ma omnoho viac bavili filmy, pretože knižky boli na môj vkus moc dobrodružne situované. Príliš veľa opisov zložitých ostrovov a tak.. Ale aj tak som tú knihu prečítala, aj keď, samozrejme, prelúskavala som sa tými stranami o dosť dlhšie, ako v prípade iných kníh. Takže si myslím, že by si tej knihe predsa len mala dať šancu. Vieš, verím v to, že pre nejaký účel sa ti to rúk dostala, tak to skús :)

16 Veronika Veronika | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 17:58 | Reagovat

Veru, moc děkuji za pochvalu fotek! :) Pokud bys měla zájem, můžeme se na focení domluvit! ;-)

17 MICHELI_NNE MICHELI_NNE | Web | 14. srpna 2013 v 18:38 | Reagovat

Jsem taková,že když mě knížka nezaujme,prostě ji přestanu číst,protož mám asi tka málo knih přečtených,vždy když se mi knížka nelíbí jak zhledově,tak po prvních řadcích končí u mě.

18 Šukatérka Šukatérka | Web | 14. srpna 2013 v 18:56 | Reagovat

Jo, to chápu, taky mi veškerá témata přijdou už ohraná, proto radši čtu autentickou literaturu, když někdo píše sám o sobě a dobře to podá, nedá se na tom nic zkazit, protože i život je plný zvratů , intrik a nenávisti a asi ne nadarmo se říká, že nejlepší příběhy jsou ty, které napsal sám život =)
Myslím, že z toho jsi snadno usoudila, že jsem na výběr správné knihy také náročná =)

19 Violette de La Fountaine Violette de La Fountaine | Web | 14. srpna 2013 v 19:51 | Reagovat

já většinou knihu nedočtu, ale snažím se jí dát šanci, aspoň do prvních 100 stran :D
a jestli už bylo jednou všechno napsané? nevím, ale je to možné :D

20 Teeda Teeda | Web | 14. srpna 2013 v 20:36 | Reagovat

Může to být asi tak 15 let, co svět uvažoval nad stejnou otázkou. A najednou Rowlingová přišla s prvním dílem Harryho. Nikdy nebude všechno napsáno, protože nikdo neví, co všechno napsáno ještě nebylo. :) Ale pokaždé, když přijdu na Pavlův blog, tak nad tím taky dumám. :)

21 ruthi. ruthi. | Web | 14. srpna 2013 v 20:50 | Reagovat

Jo je to smutné, že se témata v poslední době strašně omílají a jsou si velmi podobná, je to politování hodné.

P.S. No, chtěla jsem si přečíst Komu zvoní hrana, ale po pár stránkách jsem to vzdala, jelikož to na mě bylo velmi náročné. :)

22 eM. eM. | Web | 14. srpna 2013 v 21:14 | Reagovat

S tím, že všechno bylo napsáno souhlasím tak z části. Je pravda, že spousta témat se opakuje, ale občas se najde i originální námět. Nemyslím si ale, že by to byl takový problém, protože pro mě je spíš důležité zpracování než námět. Takže si klidně přečtu deset detektivních knih s podobnou zápletkou, pokud vím, že jsou dobře napsané. :) Shodou okolností teď taky čtu Loď mezi hvězdami. Není to teda žádný zázrak, ale baví mě to a čte se to rychle. Jinak ale  pokud mě kniha nezaujme, tak ji třeba po padesáti stranách odložím. Nemá cenu se do něčeho nutit. :)

23 Sarah Rose Sarah Rose | Web | 14. srpna 2013 v 21:28 | Reagovat

ja milujem knihy , u ktorých až citím hnev že neviem čo sa stane. romantické a predsa nie presladené. Príbehy čo sa netočia okolo jedinej postavy , kde nekončí všetko šťastne. Kde je všetko skutočné a reálne.
Chcela by som nájsť knihu , nápadnú mojmu mysleniu , a podobnú môjmu životu.To sa asi nestane ..

24 mouli-e mouli-e | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 0:38 | Reagovat

Rozhodně nejsi náročná čtenářka,i já to tak mám a myslím si,že nejsme jediné.Myslím si,že už vše prostě bylo využité a že se to opakuje.A i když knize dodá spisovatel/ka originalitu,stále je tam něco,co už vidím po několikáté.Chtělo by to něco nového,zajímavého.A stále čtu o tom jak jsi spokojena s knihou Hvězdy nám nepřály a já si ji snad budu muset koupit :)

1,Ano,dala jsem ji šanci,přeci jen pak to může začít být zajímavé :)
2,názor už jsem řekla.

25 MICHELI_NNE MICHELI_NNE | Web | 15. srpna 2013 v 2:09 | Reagovat

Já jsem odhodlaná jít do každé realitní show,chci zažít něco nového.A jinak,děkuji za komentář.Já Pll sleduji tři dny,a jsem v druhé serií:D Já jsem se do nich zase až moc zažrala:D Jinak,dnes budu mít na blogu malou ochutnávku fotek,když jsem se nudila.

26 Beatricia Beatricia | Web | 15. srpna 2013 v 6:42 | Reagovat

Ještě jednou ti děkuji za znovuzrozený hezký komentář. Jsi spolehlivá dívka, velice si toho cením a vážím si takové vlastnosti, která není mnoha jedincům vlastní. Přeji ti hezký celý den... nejen den, celý týden, měsíce a roky. :-)

27 danielinama danielinama | Web | 15. srpna 2013 v 7:15 | Reagovat

Ano, myslím si, že už v podstatě vše bylo napsané, spíš jde o to, jakým stylem to další spisovatel napíše. V posledních letech mám pocit, že se prosazuje míchání žánrů, v tom je to možná nové.
Dřív jsem dočetla prakticky každou knihu,bývala jsem šílený knihomol, teď mám míň času a zjistila jsem, že můj limit je nějak polovina knihy, pokud se s ní trápím, tak kolem půlky knihy přijde krize a dál nečtu. Upíři a spol mi nevadí,snad proto, že jsem už starší a každou takovou knihu nečtu, nebo proto, že za mého dospívání tenhle druh knih nebyl, tak mi nedělá problém si alesoň něco takového přečíst ;-)

28 A. A. | Web | 15. srpna 2013 v 9:28 | Reagovat

nad touto větou se musí člověk hodně zamyslet,ale něco na tom je :)

29 Julls ~ woolie.blog.cz Julls ~ woolie.blog.cz | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 10:16 | Reagovat

Tento citát alebo ako to nazvať, ma zaujal. V podstate to je možné. Ľudská fantázia nie je nekonečná. Vymyslieť niečo, čo tu ešte nebolo, je takmer (ale iba takmer) nemožné. Aj ja mám pocit, že veľa kníh a príbehov sa točí okolo vymyslených postáv, fantasy, alebo nahliadnutia do budúcnosti či niečoho podobného. Aj keď mám takéto príbehy rada, nájsť niečo odlišné by mi padlo vhod.
Aj ja niekedy narazím na knihu, ktorá ma nebaví. A cez prázdniny sa mi to stáva čoraz častejšie. Nechápem to. Nebavila ma Narnia, aj séria Padlí anjeli. Ani jednu knihu z nich som nedočítala celú.  :/

30 Casion Casion | Web | 15. srpna 2013 v 10:38 | Reagovat

Samozrejme, kníh a príbehov je veľmi veľa a je veľmi ťažké byť aspoň trochu originálny. Okrem nápadu či idei knihy však ide aj o jej spracovanie a to je takmer vždy originálne, pretože každý autor píše svojim jedinečným štýlom :D

31 Foster. Foster. | Web | 15. srpna 2013 v 11:22 | Reagovat

Strašně si cením tvého komentáře. Jsem opravdu ráda, že jsem ti udělala takovou radost. A jsem moc šťastná, že jsem zase zpátky. Je to báječný pocit, obzvlášť, když jste tu vy a já se prostě mám ke komu vrátit. :)

Okay? Okay. Je taky moje nejoblíbenější hláška, vlastně bych chtěla mít první knižní recenzi na TFIOS, snad někdy o víkendu, ale do té doby se mi snad podaří napsat i recenze na Percyho Jacksona, na kterého jdu dnes do kina. Ach, zase mám nad čím přemýšlet, o čem dumat, když mám ten blog. Je to tak náročné! :D

32 pastel-hero pastel-hero | 15. srpna 2013 v 12:03 | Reagovat

Nemyslím si. Vše napsáno nebylo a každá kniha je napsaná jinak, takže i příběh se stejným dějem může být napsán a podán naprosto jinak.

33 Knihožrouti -B. Knihožrouti -B. | Web | 15. srpna 2013 v 14:25 | Reagovat

Často přemýšlím nad něčím podobným: Existuje ještě vůbec příběh, který tady prostě nebyl? Nebo už jsou všechna témata beznadějně vyčerpaná... Pravda bdue asi někde uprostřed.
Jinak souhlasím, Hvězdy nám nepřály jsou opravdu kniha, která člověka změní.
A co se týče toho jestli dám knize šanci, i když mě nebaví - tak ano, většinou dám. Protože pořád věřím, že se to ještě nějak rozjede :D Ale třeba takový Pád od Lauren Kate jsem prostě nedočetla, ono mě to tak šíleně nebavilo :DD

34 Fleur Fleur | Web | 15. srpna 2013 v 14:46 | Reagovat

Ano momentálne teraz čítam malého princa. Kniha ktorá ma vôbec nabavila. Mala som ju hodenu v poličke. Dnes keĎ som dočítala kinihu a vrátila som ju do poličky som sa rozhodla že si niečo malé prečítam. Vybrala som malého princa. Odhodila som ju na postel a prevrátila očami hneď po druhej kapitole. Napísala som článok na blog keď som si všilma ako pri mne leži. Malý princ ... toto je slávne?? ako je možné že kniha pre deti je taká slávna a vlastne je o ničom .. nebaví ma...Ale potom ma niečo zlomilo. Zistila som že kniha bola písaná cca v roku 1940 . Začala som ju čítať. No zistila som že tam kde chodí malý princ po tích plantkach tam sú ľudia .. úplne ako my. bohatý , zaneprázdnený , márnomyselný. Napadlo mi že Exupery myslel práve na toto. rozprávka pre dospelých. Je to ťažké prísť no bod keď is ešte len malé dieťa. Musíš poznať aspon kus zo živata ľudí aby si prišla sa bod. Bod o ktorom píše Exupery

35 •Pet!nka• •Pet!nka• | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 15:07 | Reagovat

Já nevím - všechno už asi napsané bylo, ale řekla bych, že pokadžéje to úplně jiné. Nikdy nejsou knihy stejné, i když občas jsou si nehezky podobné, to je pravda.
Myslím, že hodně záleží na autorovi, na tom, co jemu sedí a co on má rád. A i na upíry a vlkodlaky se dá nahlížet z jiného úhlu. Těch úhlů je totiž opravdu hodně.

36 Katherine Katherine | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 15:35 | Reagovat

Taky jsem nad tím přemýšlela - a ne jednou! Stále se snažím přijít na opravdu originální námět a závěr je vždy stejný - VŠECHNO už bylo napsané. Knih je opravdu hodně. Příběhů, které ani nevyšly ještě víc. Narodili jsme se moc pozdě na to, aby nám zůstal originální námět. Ale možná jednoho dne někdo na nějaký přijde. Možná to  bude někdo, koho známe. Kdo ví...
Jinak knihám jsem dala šanci, i když mě vyloženě nebavily. Například jsem se dokopala dočíst Upíří deníky po šestý díl, i když mě to už od prvního dílu nebavilo. Když jsem zjistila, že autorka napsala sedmý, řekla jsem si, že do toho už fakt nejdu, protože bych si asi hodila mašli. :D

37 Claire Burn Claire Burn | Web | 15. srpna 2013 v 19:34 | Reagovat

Nad tým, že všetko bolo niekedy napísané, som ešte nikdy neuvažovala. Možno je v tom nejaká pravda, no jednoznačne pravda v knihách.
S knihami, ktoré ma nebavia to poznám. Niektoré som horko-ťažko dočítala a vobec ma nebavili, no zatiaľ som celú knihu neprečítala iba jeden krát, ktorá bola do polovice o ničom, no možno  niekedy na to dostanem chuť a dočítam ju :) Niekedy musíme dať knihe druhú šancu ;)

38 Lour Lour | Web | 15. srpna 2013 v 20:38 | Reagovat

Tak touto otázkou se zaobírám pokaždé, když čtu knihu a v poslední době je to strašně často. Už mě nebaví pořád číst knihy např. o útěku (Divergent, Delirium, Počátek,..), protože už tuším, jak to dopadne, nebo např. již zmiňovaní upíři, andělé.. Furt čekám, že se ke mě dostane nějaká kniha, která mě ohromí svým novým tématem, jako například Hvězdy nám nepřály. Sdílím stejný názor na tuto knihu jako ty. Je to božská knížka a jsem ráda, že ji mám ve své poličce a mohu si ji kdykoli přečíst. :)
Loď mezi hvězdami jsem četla a musím se přiznat, že se mi také nelíbila. Bylo to strašně zvláštní, číst takovou knihu, možná mi to připadalo trošku až přehnané? Nevím, ale nicméně všichni si celou sérii vychvalovali a nechápali, co se mi na tom nelíbí, tak jsem si řekla: "Jo Vendy, běž do toho a přečti si to." :D Dobrá, tak doslovně to nebylo, ale něco na ten způsob, jistě chápeš, že? :D Takže jsem si Milion sluncí půjčila v knihovně, nač kupovat, když by se mi to třeba nelíbilo? No a předevčírem jsem začala číst. Včera jsem to dočetla a musím říct, že jsem byla příjemně překvapená, opravdu! Nečekala jsem, že by mě to bavilo, ale myslím si, že to bylo tím, že to mělo takový detektivní nádech a něco se tam hledalo, kniha měla svůj cíl, za kterým šla a čtenáři chtějí vědět, jak to dopadne, takže jsem si celou dobu kladla otázku Kdo?
Určitě si to přečti, já mám teď v plánu si koupit 3. díl, poslední, a hodně lidí říká, že ten je nejlepší, tak uvidíme. Jestli si knihu přečteš, dej mi vědět a potom mi i napiš, jestli se ti líbila, nebo ne. :)
Většinou knihám dávám ještě jednu šanci, ale u Školy Noci to už opravdu nešlo, to bylo tak úchylné! V každém díle se dělo něco.. no.. úchylného. A to, že to psala dcera s matkou, tak to mě překvapilo, jelikož psát se svou matkou o milování? :D Já nevím.. Ale to je jedno, chtěla jsem jen říct, že často dávám knihám ještě jednu šanci.
Chtěla bych toho ještě hrozně moc napsat, protože toto je mé oblíbené téma, ale nechci, aby jsi tu měla až příliš dlouhý komentář, protože by se Ti to nechtělo číst. Už teď si myslím, že jsi to nedočetla až sem, i když zas tak dlouhé to nemůže být, ne? :D :)

39 Illandris Illandris | Web | 15. srpna 2013 v 21:44 | Reagovat

Podle mě se vždycky dá vymyslet něco nového, jen to nikdy moc dlouho nevydrží. Vždycky se najde někdo, kdo to buď okopíruje, nebo se inspiruje. Takže když Meyer psala o pubertálních upírech a sypalo to, proč by další miliarda spisovatelů nenapsala praktiky totéž, jenom s jinými postavami?
Co se týče toho čtení do konce - to já prostě vždycky musím, přestože mě kniha třeba nebaví. Jsem na to dost puntičkářská, nemám dokonce ani ráda rozečtené série, takže pak musím číst všechny díly :-)
Loď mezi hvězdami se mi docela líbila, přečetla jsem ji asi za 3 dny. Ale je pravda, že tam bylo hodně podivností, co se mi moc nezdály. A to pořád se opakující slovo chucpe. Kdo z nás tohle proboha někdy řekl?

40 mouli-e mouli-e | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 23:31 | Reagovat

ONK:
Tvůj komentář určitě nevyzněl špatně.Jsem ráda,že si se podělila o svoje sny a řekla mi názor :) a každý se lišíme ve snech a cílech :)
Není to přímo konzervatoř,ještě váhám.Ale chtěla bych.Jen se spíš bojím toho,že mě nijak neuživí  :/

Děkuju taky doufám,že se ti vše vyplní :)

41 Zuzana Samiecová Zuzana Samiecová | Web | 16. srpna 2013 v 0:21 | Reagovat

Všechno už jednou rozhodně napsané nebylo! To bych pak hezky rychle došla ke krachu, kdybych chtěla vyplnit své sny a stát se úspěšnou spisovatelkou. Ne. Všechno rozhodně napsáno nebylo. Třeba mě napadlo... Anebo mě napadlo... A taky mě napadlo... A myslím, že jsou to věci poněkud - alespoň trochu - nové. Osobně dostanu okamžitě husí kůži a třesavku, jakmile zahlédnu takové ty teenagerské knížky typu: Pád, Škola noci a jim podobné. Asi je to tím, že jsem začala číst doporučenou a povinnou literaturu...
Co ti doporučím, je Koule. Úžasné sci-fi, nejprve si myslíš že je to tak, pak se to o 180 stupňů otočí a je to onak a pořád je pravda ještě někde jinde. A pro změnu se to neodehrává ve vesmíru a - PŘEČTI SI TO! :D
A další knížka, kterou ti doporučím je POKOJ. Je to tak zvláštní kniha! Je psaná z pohledu malého dítěte a je to příběh o... o... ale nebudu vyzrazovat. Z celého srdce DOPORUČUJU!

42 Smajlík Smajlík | Web | 16. srpna 2013 v 10:26 | Reagovat

Teiž si myslím, že už bolo všetko napísané, pretože ak sa vyskytlo niečo nové, rýchlo sa to uchytilo a spisovatelia potom chceli niečo podobné, aby sa uchytili aj ich knihy. Pri každej novej originalite sa to chytí a potom je toho tak moc, až ma z toho bolí hlava.

Uhm, pár krát sa mi stalo, že ma knihy prestala baviť, ale nakoniec ma chytila za srdce, viď príklad Eragon. Celkom nudné to bolo až do chvíle, kedy sa Eragon nestretol s Bromom. Inokedy pred tým som mala chuť tú knihu zatvoriť a kašľať už na to.
Ale stalo sa mi aj, že ma kniha nebavila, ale i tak som  ju dočítala. Som veľmi nerada, keď niečo začnem čítať a potom to nedočítam.

43 Sasha Sasha | Web | 16. srpna 2013 v 12:09 | Reagovat

rfozhodne knižke som vždy dala šancu :) dokonca aj twilightu, na čo niesom hrdá :D
a či všetko bolo napísané...to e otázka o ktorej by sm mohli hovoriť celé hodiny :)

44 Rai. Rai. | Web | 16. srpna 2013 v 12:28 | Reagovat

Podle mě nemůže být všechno napsané. V našem světě se motá tolik příběhů, že se podle mě nikdy nenapíšou. Pokud má autor fantazii a nápady, dokáže napsat něco, co tu ještě nebylo. Takové knihy mám nejradši. Hvězdy nám nepřály jsem nedávno našla v jednom knihkupectví, přemýšlela jsem, že bych si ji koupila. Ale já filmy a knihy o nemocích nemám ráda. Je mi těch lidí hrozně líto a pak se té nemoci zbytečně bojím. Ale podle toho co čtu, tak je ta knížka strašně krásná a dojemná, věřím tomu. Ráda bych si ji přečetla, ale prostě bych pak neměla v hlavě nic jiného.

45 Aailyyn Aailyyn | Web | 16. srpna 2013 v 15:24 | Reagovat

Každá kultura má nadčasově platné a ustálené obrazy, které se stále variují (aniž by to bylo o ničem, ale). Tomuhle obrazu se říká topos. (Jsem si nevymyslela, to pochází od jiných chytrých hlav, říkali mi to ve škole. :-)

46 Chachi;3 Chachi;3 | Web | 16. srpna 2013 v 15:31 | Reagovat

No keď ma kniha nebaví, tak ju nečítam, aj keď silou mocou chcem. Tak isto ako s filmami, keď ma nebaví tak ho nepozerám, aj keď chcem.

50 na 50.. Možno to bolo napísané, a v druhom príbehu tiež, to isté čo v prvom, ale inou formou. Ale všetko je možné :D

47 Janii Janii | Web | 16. srpna 2013 v 15:55 | Reagovat

já mám pocit, že dnešní spisovatelé pořád píší jen o nadpřirozených bytostech... asi se to fakt dobře prodává. Já kdysi takové knihy přímo "žrala" ale teď je už moc nemusím, mám raději knihy z běžného života, páč mi to připadá, že se z takových knih může čtenář hodně poučit.
no, já si myslím, že se určitě najde něco, co ještě napsané není. vždycky se něco najde. :D

na ten tábor se těším tak půl na půl. mám z toho docela i strach, páč jsem na tom táboře nikdy nebyla, tak nevím, co mě tam čeká....

48 the lizz. the lizz. | Web | 16. srpna 2013 v 17:03 | Reagovat

Kdysi jsem četla Hostitele, vyloženě mě to nebavilo, chtěla jsem přestat, nakonec jsem to ale nevzdala a nakonec to nebylo špatné:)

A nemyslím si, že by bylo vše napsané. Však teprve nedávno se začaly vydávat různé distopie, což je víceméně taky něco nového :D Hlavní je něco vymyslet, ale to je tak těžké! :D Proto obdivuju spisovatele, kteří příjdou s něčím novým:)

49 Amelie Amelie | Web | 16. srpna 2013 v 17:36 | Reagovat

O tomhle často uvažuji, když píšu. Na světě už je tolik knih a příběhů, že si vážně občas říkám, že snad není možné vymyslet něco originálního. Ale je to možné, ale musí to být hodně těžké a člověk k tomu potřebuje fantazii nebo nějaký životní příběh. :) Proto čtu radši klasickou literaturu než dnešní typické fantasy knížky, klasické mi přijdou mnohem originálnější a každá knížka je o nečem jiném. :)

50 Michal  (ka) Michal (ka) | Web | 16. srpna 2013 v 18:27 | Reagovat

Teeda, tak o tomhle už jsem taky přemýšlela !!! :)) Těžko říct, jak to je..
Jako někdy se mi to asi už stalo, že jsem ji dočetla, ikdyž mě nebavila. Ale záleží na času a jestli je ta knížka třeba do školy.. :))
Ten obrázek je přesnej ! :)

51 Claire Drayen Claire Drayen | Web | 16. srpna 2013 v 19:02 | Reagovat

Já myslím že s těmihle příběhy to je asi jako s písničkami. Kolikrát si říkám, že ta písnička je vážně nádherná, že hezčí melodie už snad nemůže existovat, a pak se ukáže další píseň, která je dvakrát tak skvělá.
Věřím, že všechno ještě napsáno nebylo a nikdy ani nebude. I když se to tak zdá, protože jak jsi sama zmínila, dnes je to samý upír a anděl, a tak to vypadá, jakoby tu už nebylo jiné téma, na které by se dal napsat nějaký příběh. Hvězdy nám nepřály jednoznačně patří k nejoriginálnějším knihám. Ano, příběhů o rakovině už taky jistě několik bylo, ale který z nich se tolik líbil?
Souhlasím, když si náročná čtenář, nelíbí se ti kdejaká kniha a o to nadšenější pak dovedeš být ze skvělé knihy.
Hmm, tak tobě se nelíbí Loď mezi hvězdami? Před pár dny jsem na to narazila v knihkupectví a zalíbilo se mi to, ale jestli říkáš, že to není nic moc... Na tvůj názor se můžu spolehnout.

Infinity, Infinity, ty jsi vážně ohromně všímavá a chápavá :D Ano, z velké části to je z mého života, ale ten konec je úplně jiný a v několika dalších místech se to ještě hodně liší. Ovšem, zase jsi na to přišla! :D Tak trochu jsem to i čekala a počítala jsem s tím, ale nevadí.
Inf, vždyť ty nádherně píšeš, jsi úžasná osoba, co bych dala za to mít ve svém životě někoho jako jsi ty :)

52 Em Zet Em Zet | Web | 16. srpna 2013 v 19:12 | Reagovat

Kdepak další článek kdéé jen je. :D

53 Kariol Kariol | Web | 16. srpna 2013 v 19:42 | Reagovat

Myslím, že jsem tu větu taky někde četla. Snad u Pavla? :-)
Inu, souhlasím. Ti upíři už mi vážně pijou krev! :-D
Čas od času narazím na nový, originální nápad, nebo alespoň tak zabarvený, že nelze poznat, že je čerpáno odjinud. A nebo napsán tak dobře, že se nad tím ani nepozastavím... :-)
Jediné knížky, které jsem nedočetla do konce, byli Psohlavci a Babička. Nicméně to bylo proto, že jsem tomu vůbec nerozuměla, ne že by to bylo špatné. Ale myslím, že zrovna tohle jsou tituly, ke kterým se ještě vrátím.. :-)

54 Vendy Vendy | Web | 16. srpna 2013 v 21:21 | Reagovat

To je hodně dobrá otázka.
Myslím, že skutečně bylo už všechno napsané. I když se může objevit nečekané překvapivé zpracování, v podstatě už bylo všechno napsané a teď záleží spíš na tom, jakým stylem je napsána kniha či povídka, jakou formou, jestli s humorem, tragicky, se slangovou řečí, dramaticky, pohodově...
Vem si horor. Podstata je příšera a strach. Něco neznámého a strach. Nelidský vrah a strach. A kolik kolem toho vzniklo románů....
Ke knížce, kterou čteš - myslím, že bys ji měla odložit a nenutit se dál. Pamatuji si, jak jsem blahé paměti četla Marťanskou kroniku a děsně mě zklamala (čekala jsem něco jiného). Pak jsem ji četla znovu asi po pěti letech a úžasně mě nadchla a okouzlila. (Našla jsem v ní víc, než jsem tenkrát čekala).
Možná pro tuhle knížku, co čteš, nedozrál čas, možná ji oceníš až po nějaké době. Asi bych ji dala na chvilku k ledu a vybrala si něco záživnějšího. Tohle zkus později a uvidíš, jestli tě bude tak zoufale nudit nebo se ti zalíbí.
Mimochodem, třeba Pán prstenu se mi poprvé nijak extra nelíbil. (A současně líbil, přitom nelíbil, byly tam věci, které mi neseděly a které mě nudily).
Četla jsem o deset let později a kniha mě nadchla.
Všechno chce svůj čas... A všechno už asi bylo napsáno. :-)

55 Vendy Vendy | 16. srpna 2013 v 21:28 | Reagovat

[38]:Lour, chceš si přečíst něco, co ti vyrazí dech? Zkus třeba Hyperion, napsal Dan Simmons. Výborná kniha je Enderova hra, napsal O.S.Card. Zkus Svět trifidů od Wyndhama, nebo Piknik u cesty od Strugackých, Dunu od Herberta a TO od Kinga.
Rosemary má děťátko od Levina, Planetu opic (Boulle), Jméno růže (Eco)
Fakt dobré knihy! :-)

56 Vendy Vendy | Web | 16. srpna 2013 v 21:32 | Reagovat

[34]:Fleur, deset hvězdiček, klobouk dolů a palec nahoru!
"Napadlo mi že Exupery myslel práve na toto. rozprávka pre dospelých. Je to ťažké prísť no bod keď is ešte len malé dieťa. Musíš poznať aspon kus zo živata ľudí aby si prišla sa bod. Bod o ktorom píše Exupery"
To je přesně důvod, proč se mi nelíbila Marťanská kronika, Pán prstenu a koneckonců i s Malým princem jsem měla problémy. A všechny tyto knihy si mě získaly v dospělosti...
Infinity, zlati, už ti tady nebudu strašit s komentáři a dám prostor i ostatním. :-)

57 Terez Wonka Terez Wonka | 18. srpna 2013 v 21:17 | Reagovat

naprosto s tebou souhlasím! v poslední době řeším stejný problém - najít knihu, která by mě zaskočila svou originalitou.
Na druhou stranu vím, jak je těžké psát. zkoušela jsem to hned několikrát a vždy jsem si tam našla nějakou podobnost k jiné knize :-(

58 Effy Effy | Web | 19. srpna 2013 v 1:26 | Reagovat

Nemyslim si, ze bolo uz vsetko napisane, to je len taka spisovatelska davova psychoza:D Taky G.Garcia Marquez so svojou knihou 100 rokov samoty....takpovediac zabil:D velmi tazko sa v tom orientovalo a aj citalo.A neviem co tym chcel autor povedat ale to bolo uz davno co som to citala. Ale ja musim knihu docitat dokonca, ked uz raz zacnem:)Tip: paci sa mi kniha UMENIE PRETEKAT V DAZDI kedze bola o mojich dvoch naj psikovi a autach:D :-)

59 Anet Anet | Web | 20. srpna 2013 v 13:05 | Reagovat

Ten citát je krásný :-) a knížka hvězdy nám nepřály je naprosto úžasná :-)  :-)

60 Hope Hope | Web | 26. srpna 2013 v 18:19 | Reagovat

Ne tu knížku vždycky zahodím, když mě to nebaví nečtu to, ale to jestli mě knížka bude bavit poznám už podle prvních dvou stránek :D
POdle mě, všechno napsané není jenom je taková doba, kdy se jeden po druhém opičí...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama