Můj názor na Stmívání

28. června 2013 v 20:57 | Infinity |  Filmy a mé recenze
Vím, že mě moc lidí po tomto článku nebude mít asi v oblibě, protože už jsem četla tolik negativních názorů na Stmívání, což upřímně docela nechápu. A tak bych se k celé této sáze taky chtěla vyjádřit...

Můžete mi vysvětlit, co proti celé té sáze máte? Co je na tom celém tak špatného? Vážně by mě zajímalo, proč většina lidí bere tento příběh jako brak. Ano, je pravdou, že je to trochu jednodušší, ale mně přijde, že je to taková oddychovka, která má zajímavý a promyšlený děj. Spisovatelka Stephenie Meyer přišla s něčím novým. Vytvořila zcela nový svět a to se mi líbí, to já oceňuju. Ten originální nápad a námět. Přiznávám se, že knižní verze si mě získala o trochu víc, protože herecký výkon Kristen Stewart byl otřesný, tady stojí na místě kritika. Protože mi přijde, že v celém filmu má jen jednu grimasu, které se drží celou dobu. Ale třeba Robert Pattinson si mě celkem získal. Upřímně řečeno, nepatřím mezi jeho fanynky, ani mě svou vizáží moc nezaujal, ale do postavy Edwarda dal něco ze sebe, jeho ztvárnění je osobité a za to má ode mě plusové body. Smějící se

V některých článcích o Stmívání jsem se dočetla, jak jste alergičtí na to, jak se Edward Cullen třpytí na slunci. Bože.. Co je na tom? Je to nápad spisovatelky, chtěla z něj udělat spíš kladnou postavu a udělat ho něčím výjimečným. Co je na takové drobnosti špatného? Tak je to upír, který se blyští jako drahokam pod slunečním světlem a zamiluje se do obyčejné dívky. No a co? :-D To je přeci zajímavé, ani mi to nepřijde tak tuctové. Přijde mi spíš ubohé kolik knih kopíruje právě Stmívání. Kolik lidí po vydání právě této ságy se pustilo do tématu upírů a jejich světů. To už úplně vymizela originalita?!

Musím říct, že nejradši mám první a druhý díl, ty jsou podle mě prostě nejlepší. Ostatní pokračování byly pro mě spíš zklamáním. Musím ale také přiznat, že jsem všechny části, které přišly nově do kin opravdu prožívala, vždycky jsem musela jít na premiéry a byla jsem ráda, že ségra do toho byla zapálená stejně jako já, takže jsme to společně sledovaly a hodnotily.

A teď, abych odůvodnila to, proč si mě právě získaly první dva díly.. První díl je nejspíš můj nejoblíbenější, protože tím vše začíná. Bella se zamiluje do Edwarda, on do ní. Bela zjišťuje, že Edward je upír a je jí to vlastně jedno, protože tak silná láska, kterou k němu cítí je pro ni všechno a je ji naprosto ukradený, kým Edward je. Líbí se mi jejich setkání, jejich zamilovanost a jak jeden se navzájem poznávají. Je to podle mě kouzelné. I když musím přiznat, že prostě Kristen tam nemá co dělat, vždyť ta holka vůbec neumí hrát, sakra...

A proč druhá část - Nový měsíc? Protože pro mě znamená neskutečně moc. Vždycky, když mám špatnou náladu, mám pocit, že se mi všechno sesypalo, jednou za čas si tento film pustím. Moc si mě získalo to, jak Bella je sice úplně ztracená po ztrátě Edwarda, ale i tak se potom snaží bojovat, sblíží se s Jacobem a začne nový život. I když je to pro ní těžké a bez Edwarda to nezvláda, snaží se postavit na vlastní nohy.. Celou dobu však neví, že je to celé nedorzumění, že on se snaží jí jen chránit.. Kdo jste to viděli, přeci víte, jak to je. Ale to je právě to, co na tomhle příběhu obdivuji. To je to, že láska mezi Belou a Edwardem je tak silná, že je nezničitelná. A tohle poselství celé ságy si mě získalo, a proto Stmívání neodsuzuji a vy se třeba stavte na hlavu... Smějící se


image image


Vím, že jsem se nevyjádřila k ostatním třem částím, ale to není podle mě potřeba, protože jak už jsem psala, tak třetí, čtvrté a páté pokračování si mě nezískalo. Však víte, jak to je. Svatba, dítě, přeměna Belly na upírku a láska Belly a Edwarda, kterou nic a nikdo nezničí. Boje o přežití s různými jejich nepřáteli a samozřejmě HAPPY END. :-D Ovšem musím přiznat, že u posledních asi tří minut poslední části jsem byla dojatá. Když si tento pár řekl, že spolu budou NAVŽDY, to bylo tak sladký, že jsem měla slzy v očích. Smějící se Jsem citlivka, to všichni ví.

Infinity
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 -S/paramore-team.blog.cz -S/paramore-team.blog.cz | Web | 28. června 2013 v 21:19 | Reagovat

u mňa je to asi takto ja som zozačiatku ked to nebol ešte taký trend(nazvyme to tak) mala twilight stmievanie rada :)) ale postupom času aj otrepanosťou sa mi to proste akosi orestalo (páčiť? ) :)) nazvyme to tak..neviem proste take moc presladené..trapne.. :D .. ale tak to by určite nebolo keby iný z tioho nerobili takú idiotinu..neviem proste

2 Grepomanka - the-one-fearless.blog.cz Grepomanka - the-one-fearless.blog.cz | E-mail | Web | 28. června 2013 v 21:37 | Reagovat

Upřímně, mám na to prakticky úplně stejný názor jako ty :D
Taky mám radši knižní verzi, ale já mám většinou radši knižní verze než filmové...

3 mouli-e mouli-e | E-mail | Web | 28. června 2013 v 21:38 | Reagovat

Jo každý má na tenhle film jiný názor,ale já ten film miluju.Když se na něj dívám,nesmí mě nic vyrušit,protože se do toho vžiju,jako bych tam byla já.Knížku jsem teda ještě nečetla,ale přemýšlím o tom :) A Rob.. nebo Edward .. miluju ho ! :) Nejsem ta bláznivá fanynka,ale to jak to hraje a jak je hezkej.. to já na něm žeru :3

Vůbec jsem nevěděla,že někdo to třpytění řeší.Vždytˇje to náhodou hezký :)

Bohužel od nás z rodiny jsem do toho byla zažraná jen já.Rodiče teda taky,ale né tak moc jako já.Takže jsem do kina na to nešla.Ani s holkama.Počkala jsem si,až to výjde.Mně se nejvíce líbil Rozbřesk.. ( 1. i 2.)

Máš pravdu.Taky se mi tam moc Kristen "Bella" nehodí .. ,ale tak už tam je a asi už bych si tam nedokázala dát nikoho jiného :) líbí se mi asi takhle jednotvárně..,ale to jejich poznávání je sakra zajímavý a sladký :))

Ty fotky ze Stmívání jsou božský.Nejvíc ta poslední.. hrozně se mi líbí jak se tam tónuje  taková ta nafialovělá barva :33

Tak to jsme dvě..Myslím tím citlivky :))

Líbí se mi tvé vyjádření a strašně nádherný článek.Další článek,který u mě boduje.Souhlasím tam se vším s tebou :)) .. :3

4 Fée Fée | E-mail | Web | 28. června 2013 v 22:07 | Reagovat

Co proti té sáze mám?
No já nevím, je to napsané celkem otřesně, ale hlavně... Námět. Proboha, vždyť se celých pět knih řeší jedna věc, která by stačila popsat na 150 stran... Ploché charaktery. Zesměšnění upírů... (ne fakt, nemám ráda upíry, ale když už, tak třeba Anne Rice)
Ale jediné tomu neupírám - naučilo to plno ignorantů číst.
A pořád je to lepší než 50 Shits of Grey.
P.S. Nikomu to ovšem neberu, celkem chápu, že jsou lidi, co na to nedají dopustit :-)
P.P.S. Nejvíc mi ovšem vadí na celé sáze představa nagelovaných 'vlkodlaků' s vyholenými hrudníky jako ve filmu... To tedy zlatej Edward :D

5 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 28. června 2013 v 22:10 | Reagovat

Knížky jsem nečetla (a upřímně po tom zrovna ani dvakrát netoužím), akorát jsem se donutila podívat na prvních pár filmů, když běžely v televizi ... a prostě mi to přijde strašně klišoidní, absolutně nejsem na slaďárny, a i tak podle mě existuje spousta mnohem lepších romantik. A to jsem se ještě nepozastavovala nad jediným, emocí zbaveným výrazem Kirsten Stewart, v tom ti dám za pravdu. Navíc ten šílenej humbuk, co kolem toho pořád byl, plus nával dalších "upířin" mě znechutil ještě víc. Takže pardon, ale vílopíry pro mě fakt ne. Můj zájem je nakloněnej jinym směrem

6 Aredhel Aredhel | Web | 28. června 2013 v 22:27 | Reagovat

Proti téhle sáze nic nemám, naopak strašně ráda koukám na všechny díly a  ještě radši je čtu. Kniha mi přijde více zábavnější a vždy, když slyším někoho, kdo tvrdí, že film je lepší než kniha, kroutím hlavou. Tuto spisovatelku mám moc ráda, nejvíce se mi líbi 1, 2 a 5 díl. Ale s jednou věcí s tebou nesouhlasím a to, že Kristen neumí hrát.
Názor, který jsi tu napsala ty, jsem už od někoho slyšela, ale já myslím, že Kristen to zahrála skvěle, protože kdyby to tak nezahrála, měla jiné grimasy, už by to nebyla taková Bella. A mě se to prostě líbí..

O tom třpytění jsem to taky nevěděla, ale proboha, proč všichni řeší takovou volovinu? A souhlasím, taky mi přijde ubohé, kolik knih kopíruje Stmívání. Co vystartovalo, vyšlo mnoho knih z upírama , nehledě na seriály...

Knihu Rozbřesk jsem četla cca rok, než to bylo v kinech, takže jsem už věděla jak vše dopadne a bylo skvělé to sledovat na plátně. Opět se mi ale více líbila knižní verze, tam jsme mohla nechat pracovat moji fantazii, a vše si vybarvit podle sebe.

Jsem ráda, že nepatříš k lidem, co tuhle ságu odsuzují a dodatečně blahopřeji k přijetí na VŠ, zasloužila sis to! :-)

7 Aurora Aurora | E-mail | Web | 29. června 2013 v 0:20 | Reagovat

Miluju Stmivko. Ale upřímně, jenom knihy. Ve filmech jsem se nehorázně zklamala, abych řekla pravdu. Jediný, který se mi trochu líbil byl ten první a potom možná BD - tedy poslední dva, ale to taky nebyla nějaká velká sláva. A popravdě ten, kdo mě tam nejvíc zklamal je právě Pattinson. Nevím, prostě mi nepřirostl k srdci a nemám ho ráda. Možná spíš jako osobnost, ale ani přes to jsem si ho nedokázala oblíbit. Kdo mě naopak vělice potěšil byla právě Kristen. Tu mám naopak strašně ráda, ale podle mě má mnohem lepší filmy než Stmívání.
Co se týče knih, rozhodně u mě vede jednička. Naopak dvojku nemám ráda - nemám ráda Jaka. Bella prostě patří k Edwardovi a scény a Jacobem mě prostě nebavily. Podle mě je to nejhorší kniha z celé ségy. Pak trojka takový průměr a BD to podle mě tase vynesl trochu nahoru. Zamilovala jsem se do Ness, nemůžu si pomoct.
Jinak čeho si vážím nejvíc, tak je Meyerové osobitý styl. Dokáže psát prostě perfektně. Skvěle umí vtáhnout do děje. Co se mi líbí mnohem víc než Stmivko, tak je právě její druhá kniha Hostitel - nikdy nevzbudila a ani nevzbudí takový ohlas, protože tam není žádný dokonalý Edward, idol dívčích srdcí, Ale i tak mě oslovila mnohem, mnohem víc :)

8 Beatricia Beatricia | Web | 29. června 2013 v 7:13 | Reagovat

Já jsem se nechala odradit tolika negativními kritikami a komentáři  v různých médiích a tím pádem celá sága kráčela mimo mne. Jak filmová, tak knižní. Jsem asi jediný exot, který to neovládá. A také, není to můj šálek čaje, já dávám přednost realitě.

9 alfalfa alfalfa | E-mail | Web | 29. června 2013 v 8:46 | Reagovat

Osobne mám tento príbeh veľmi rada. Nikdy predtým som žiadnu knihu na téma upírov nečítala, bola to pre mňa novinka, veľmi pekná a osviežujúca. Ale musím sa priznať, že filmy sa mi veľmi nepáčili.
Knihy sú podľa môjho názoru v tomto prípade omnoho lepšie, zvládla som ich prečítať rýchlosťou blesku. Hltala som stránku za stránkou, celý dej si ma získal a niekoľko dní som nežila ničím iným. To však nemôžem povedať o filme.
Ale celkovo je to pekný príbeh, má svoje čaro. :-)

10 Claire Burn Claire Burn | Web | 29. června 2013 v 10:05 | Reagovat

Twilight  sága bude vždy mojim najobľúbenejším filmom nech sa stane čokoľvek. S tvojimi názormi úplne súhlasím. Mám pocit, ako keby sme boli spriaznene, pretože názory, ktoré si tu napísala mám také isté ja :) Mám od Stephenie Meyerovej prečítané Stmievanie a Nový mesiac. Tiež mám najobľúbenejšie prvé dve časti ale tie ostatné už dokazili..Edwarda a Bellu som si v tomto  filme (hlavne v prvej časti) veľmi obľúbila. Milujem takéto filmy! :) a vobec nechápem, prečo ich niektorý odsudzujú..Super článok ;)

11 Roa Roa | Web | 29. června 2013 v 10:41 | Reagovat

No, já proti Stmívání (knižní sáze, ne té filmové, protože ta ani nestojí za řeč) zhruba toto: Mě vážně hrozně vadí, jak Bella pendluje mezi dvěma kluky, přičemž celou dobu musí prostě vědět, že Eda miluje víc. A přesto nepošle Jacoba do míst, kde slunce nesvítí. Jo, já vím, že by to naprostá většina holek neudělala - vlastně skoro žádná -, ale já jsem takový ten stále nasraný a pomalu feministický typ, že mě takové typy dívčin vážně dost štvou. Takže to, co nemám ráda na Stmívání, nemám ráda jenom na něm, ale na osmdesáti procentech všech knížek, kde je hlavní hrdinou žena. Zhruba tak :)

12 Casion Casion | Web | 29. června 2013 v 11:40 | Reagovat

Osobne som nečítala žiadnu knihu z tejto série a sama sebe som tak nejako sľúbila, že si ani neprečítam :D Videla som nejaké tie časti sfilmované, vždy ma ukecala nejaká kamarátka a nejako extra ma to nezaujalo :D Ale páčia sa mi niektoré soundtracky :D

13 Lana Lana | Web | 29. června 2013 v 12:29 | Reagovat

Ja mám Twilight ságu veľmi rada :-) Knihy si ma však získali omnoho viac ako filmové prevedenie :-) Najmä Súmraku - film je podľa mňa úplne strašný! Mnoho vynechaných scén, tá strašná modrá farba obrazovky... jednotka sa podľa mňa filmovo nezadarila :-) Naopak knihu milujem! Vždy si ju rada prečítam aj keď je to už asi po desiaty krát :-)

14 untrue.blog.cz | Elizabeth. untrue.blog.cz | Elizabeth. | Web | 29. června 2013 v 12:36 | Reagovat

Já jsem viděla jenom jeden díl a zaujal mě, asi se na to kouknu znova na všechny díly, celkem děkuji k inspirování článku nebudu se nudit o prázdninách a buud filmovat =D

15 Mavis E. Strix Mavis E. Strix | E-mail | Web | 29. června 2013 v 12:41 | Reagovat

Ja osobne patrím práve k ľuďom, ktorí Twilight alebo teda Stmievanie, príliš nemusia. Áno, je to krásny príbeh, originálny, to sa musí nechať, ale inak... Videla som vlastne len jednotku, útržky z dvojky a musím napísať, že mi to úplne stačilo. Ja na takéto veci nie som.. Neviem, či len zatiaľ, každopádne keď je do fantastických vecí zapletená láska dvoch hlavných hrdinov, kniha sa mi číta dosť ťažko. Ale ako som už písala, je to originálne dielo, len to spracovanie by som trošku zmenila.

Musím s tebou súhlasiť v tom, že po vydaní tejto ságy sa na trh akoby zázrakom dostali bilióny kníh o upírskych trojuholníkoch. Nechápem, čo na tom tie decká vidia?! Stále dookola čítať o tom, ako si normálne žije jedno obyčajné dievča, zrazu z ničoho-nič stretne nejakého tajomného upíra, do ktorého sa z nejasných príčin zamiluje, čo jej však nedovolí jej najlepší kamarát, ktorý sa po rokoch vracia do svojho domova. Ach Bože, kam táto spisovateľská éra speje?!

Na záver by som to teda zhrnula tak, že voči Twilightu som v neutrálnom postoji. Nemám za potrebu zvolávať teatrálne "fúúúj" vždy, keď vidím knihu, film alebo upútavku naň, no na druhej strane ma to nijako extra nezaujme. Beriem to skrátka neutrálne :)

16 Jani :* Jani :* | Web | 29. června 2013 v 12:52 | Reagovat

tak já tady toto moc nesleduji, ale co vím všichni z toho byli úplně po*raní :D hlavně na blogu, začaly se dělat blogy o stmívání.. já viděla snad 1 nebo 2 a jako popravdě zaujalo mě to, ale není to můj šálek kávy..
co vím, tak kámoška ta je do toho úplně zažraná, ta četla všechny knížky od toho.. :)

17 DeRoss DeRoss | Web | 29. června 2013 v 13:31 | Reagovat

Já mám nejradši tu poslendí :) ... A proti twilight nic nemám jen  jsem poslední dobou taková měně citově založená a moc neobdivuju zamilované řečičky , které jsou tam celkem často :) .... JInak mylsím , že to není nějaký propadák je to celkem dobré na večerní  oddychový veer , ale přece jen priznejme si to milostných upírských trojúhelníků je v dnešní době moc ( myslím tim ve filmech o  upírech) a můj favorit  twilight není , ale líbí s emi , že je něčím odlišný , třeba tím , že je slunce nepálí a nezemřou , ale že se třpití :)

18 Zuzana Samiecová Zuzana Samiecová | Web | 29. června 2013 v 14:17 | Reagovat

Já si svůj malinkatý odpůrek vypěstovala právě svou láskou k upírům. Stokerův Drákula pro mne byl hodně dlouhou dobu jedním z nejdůležitějších milníků upírské literatury a je jím dodnes. Jako pravého nefalšovaného upíra chápu Nosferatu - tedy Nemrtvého, který v noci opouští svá lože, popřípadě rakev a chladnokrevně saje krev spících dívek. Nenávidí česnek, kříže, kůl v srdci jej podobně jako urezana hlava s česnekem v uších, nose a ústech, zabije. A na slunci shoří.
Jak lze vidět, jsem zastankyni klasických upírů - a nejedná se pouze o twilight, co mi ještě irituje je například Škola Noci. Nepopírám, že obě díla nejsou originální, já jen... Prostě neuznávám upíry, kteří na slunci pableskují, to prostě nejde! Vždyť bez slunce by byla nebohá Mina Harker ztracena! To slunce dokonalo to, co Jonathan a Van Helsing nestačili!

19 Licorne | la-vervain.blog.cz Licorne | la-vervain.blog.cz | E-mail | Web | 29. června 2013 v 15:29 | Reagovat

Knihy som nikdy nečítala, ale film mám rada. Pravdu máš v jednom, že Kristen tam nemá čo robiť. Hrať nevie -_- V tom sa zhodneme. Ja mám radšej úpírske denníky. Upíri sú tam viac reálnejši, mne príde, že autorka v twilighte dala tomu trošku moc fantasy vecí čo sa mi na úpírov ani moc nehodí :D Ale tak mám to celkom ráda, no zmenila som na to názor po tej druhej stránke. Vieš ako som videla ako popisovala J. Smith upírov v denníkoch...prišiel mi Twilight ako blbosť. Mám pocit, že Meyerová má až moc bujnú fantáziu. Ale zase je to niečo iné a to sa mi páči :))

20 •Pet!nka• •Pet!nka• | Web | 29. června 2013 v 16:11 | Reagovat

Pro mě to moc originální příběh není, už před S.M. jsem četla příběh s trochu propracovanějším dějem a podobnou tématikou, ale o to vůbec nejde. Je pravda, že Stmívání mi připadá jako něco z červené knihovny, nicméně nedokážu si odpustit to, že je to moc krásně napsané.
Nikdo mi nevymluví, že je to kravina, to ne. Je to takové slaboduché, ale překrásně napsané! Já bych vraždila, abych uměla takle psát. Myslím, že S.M. má obrovský potenciál a už od hodně lidí jsem slyšela, že v Hostiteli ho uplatila na plné čáře. Vážně, chtěla bych psát jako ona!!!!!

21 Flor. Flor. | Web | 29. června 2013 v 17:43 | Reagovat

Stmívání pro mě bylo, je a bude jeden z nejlepších filmů, který jsem kdy viděla. Ať si říká kdo chce co chce, mě to sakra bavilo! :D Pobrečela jsem si, zasmála jsem se.. ten příběh má něco do sebe prostě. Jsem ráda, že jsi tento článek napsala a že je ještě někdo, komu se Stmívání líbí. :)

22 Arvari Arvari | E-mail | Web | 29. června 2013 v 17:54 | Reagovat

Když vynecháme to, že celý Stmívání by se poměrně v klidu dalo vmáčknout do jedný knížky/jednoho filmu (aspoň by to nebylo tak rozbředlý a nudný), mám ještě jeden poměrně zásadní problém, a to s upíry. Já prostě vyrostla v tom, že upíři jsou krutí, zlí, pijou krev, vraždí a většina z nich s tím nemá ani ten nejmenší problém. (Tou menšinou budiž Louis z Interview s upírem, a ten mi tím fňukáním dost leze na nervy.) Upíři nehoní po lese srnečky, nemůžou sloužit jako diskokoule a netráví čas úvahami nad tím, jaký jsou stvůry. Jo, a fakt, FAKT nechoděj na střední školu, když jim je víc jak sto let. Někdo tomu říká originalita, pro mě je to prostě mrvení, se kterým se nedokážu vyrovnat. Twilight je pro mě prostě jen klasická červená knihovna s rádoby cool parodiema na upíry...

23 Sonia Sonia | Web | 29. června 2013 v 22:12 | Reagovat

Já jsem ty knížky sice nečetla, ale ty filmy se mi líbily. Hlavně ten poslední díl - na konci jak je ta bitva a najednou to skočí do toho původního. Byla jsem na tom v kině a celý kino - co to? jak, Oh? to byla jenom vize?! to mě dostalo. Jinak se mi ten příběh líbí, no, prostě já a nadpřirozeno!:D Ten kdo je na Stmívání alergickej tak ať si vezme prášky a sklapne. Jako nechápu proč to musí tak hnusně kritizovat, nelíbí, tak se na to neměli koukat. Ano vím že všechno potřebuje svou kritiku, ale, no nevím no..:D

24 Adelaine Adelaine | Web | 29. června 2013 v 22:54 | Reagovat

Tak fajn, fajn. :D Takže, k té originalitě a tomu, že "vymyslela něco nového" - kdyby tomu neříkala upíři, kdyby to bylo v úplně jiném světě, jiná bytost... FAJN! Ale prosím tě. Prostě.. chápeš, pro milovníky UPÍRŮ, kteří sakra ví, jak má upír vypadat, to je tak hrozně směšné, trapné a úplně neskutečný. Upír se třpytí na slunci. Třpytí-na-slunci. Můj bože, proč. Já zase nechápu, jak to někomu vůbec může ne-vadit. :D Upíři jsou tvorové noci a jejich HLAVNÍ rys je, že nemůžou na slunci. Jsou to temné bytosti. A on se... třpytí na slunci jako disko koule.
Možná, že kdyby tam nebylo tohle, tak víš co? Možná by mi to ani tolik nevadilo. Protože jinak to vlastně není tak stupidní. Ale tohle.. tím to pro mě zabilo hned na začátku.

Ano, jde hodně o to, že herci jsou otřesní. Bella a její tupý výraz a Robert je snad nejodpornější chlap pod sluncem a za ty jeho úchylný výrazy bych ho radši dala zavřít v tom filmu. :D Já jsem viděla první díl a pak až četla knihy, takže jsem se bohužel připravila o to představit si to. Ale můžu se v tom případě vyjádřit - jak jsem všechny díly četla, nebylo to špatné. Měla jsem vždy ráda upíry a tak mě to bavilo, nebylo to nic extra, poslední díl se mi tolik nelíbil, protože to byla už taková blbost a druhý byl šíleně nudný, ale v době co jsem to četla to bylo fajn. Napsané je to tak, že tě to nechytí úplně prostě jako jak je to geniálně napsáno, ale není to špatné, dá se to číst.

A ten druhý díl byl nic moc, jak jsem psala, zvlášť kvůli tomu filmu ho nemám ráda. Ten film je jedna velká nuda, asi jako první díl posledního dílu HP, prostě nic se neděje, Bella furt bulí, čumí, čumí, bulí, čumí, je s Jacobem, pak zase debilně čumí. Je to hrůza. :D

Jsou to knihy/filmy pro pubertální holky o tom, jak se někdo zamiluje tolik, že by byl pro druhého schopný obětovat vše, na tom není nic špatného. Prostě pro puberťačky. Takže já upřímně proti celé sáze nic nemám. Ale nemám ji ráda kvůli tomu, co si dovolila Stephnei pojmenovat jako upíry. Protože to je prostě hnus, sračka a hnus. To nebudu slušná. Jinak mi to vlastně ani nevadí.

25 Teeda Teeda | Web | 30. června 2013 v 2:13 | Reagovat

Já třeba viděla jen první díl, a nijak mi nevadil. Pak už to teda nešlo, ale ne kvůli Kirsten, ale spíš scénář mi přišel kapku bezduchej. A nemyslím, že by byla špatná herečka. Spíš to byla póza na tu roli. Třeba v Útěku do divočiny nebo Úkrytu byla skvělá.

26 LoveShy LoveShy | Web | 30. června 2013 v 15:01 | Reagovat

Já se radši moc nevyjadřuju třeba jako Adelaine tady nade mnou. Mě se to líbilo hodně když mi bylo 15 a přišlo to do kin a já hltala knížky a všechno kolem toho, psala jsem vlastní fanfiction a můj pokoj byl polepený plakáty. Toužila jsem po klukovi, co je jako Edward. Jak jinak. A nepřijde mi na tom nic špatného - tak jsem si tu pubertu užila takhle, možná lepší než v tom věku ležet ožralá nad záchodovou mísou v nějakým pajzlu. Chápu, že knížky jsou psaný jednoduše, je tam hodně nesmyslů, je to přeplácaný a přehnaný.. ale co. Nevím, co všem vadí. Já už to teď tolik nežeru, svýho "Edwarda" mám a tak nemám potřebu se vracet do toho světa snění a rozplývat se, jak je skvělej. Ale přijde mi, že se všichni zbytečně rozčilujou nad blbinama.. Stephenie prostě napsala knížku podle svojí fantazie a ta se stala hitem, bod pro ní. Svoje fanoušky má a komu se to nelíbí tak ať se o to nestará. Jinak, pro mě je nejlepší první a třetí díl a závěr Rozbřesku, hlavně ve filmu jak se jim tam promítne celej ten jejich společnej život s vyhlídkama na nekonečnou budoucnost :).

27 Lulu Lulu | E-mail | Web | 2. července 2013 v 0:02 | Reagovat

Ja som bola úplne nadšená z kníh, aj keď pri druhej časti som sa unudila pri Jacobovi, ale všeobecne, celá sága sa mi páčila, v tej dobe okolo toho bolo veľké HALÓ.
Na film Twiligt som čakala plná očakávaní a film sa mi aj páčil, ale po New Moon som o to prestala javiť záujem. Po trojke som sa už ani nechystala pozrieť si ďalšie dve časti, lebo sa mi to už vôbec nepáčilo.. Nakoniec som si pozrela aj tie dve a vôbec som nebola prekvapená tým, že filmy sú o ničom :D

Nuž čo.. Knihy sú knihy :)

28 Michelle Michelle | Web | 2. července 2013 v 22:05 | Reagovat

je to tvůj názor a pokud si za ním stojíš, je to jedině dobře. ale je taky možné, že časem ten názor změníš, žeano :)
teď k tématu... :) knížku jsem nečetla, takže nedovedu posoudit. ovšem filmy jsou zpracované dost děsně, herecké výkony nejsou žádný zázrak a v poslední části je to celé tak nepřirozené, až mi to bylo k smíchu. co se týká třpytících se upírů... nediv se, že se to lidem nelíbí. protože autorka vzala mýtickou, historicky významnou, bytost a vlastně úplně znehodnotila její původní charakter. což mi taky vadí.
ale na film se podívám ráda, na první díl teda, když potřebuju vypnout :)

29 Kane Kane | Web | 3. července 2013 v 9:44 | Reagovat

Já proti tomuto příběhu taky nic nemám, ale radši to nikde nevytahuju, nechci se pak s někým hádat. Nejsem žádná ujetá fanynka této ságy, ale líbí se mi to. Filmy se mi docela líbí, nejsem schopna uznat, že Kristen neumí hrát. Je mi to nějak úplně jedno. :D Co se týče filmů, nejraději mám právě poslední dva díly. Bylo to moc emocionální. Málem jsem se v kině zadusila popcornem, zlomila jsem skoro kámošce ruku, jak jsem ji drtila.. :d a bože! Ta poslední bitva.!!! :D
Co se týče knih, nejradši mám asi zase čtvrtý díl a asi i první jako ty. :) Dvojku nemám ráda. Sice je tam stále vše, co na tom obdivuješ ty, ale já viděla jenom to, že tam není Edward a zastupuje ho Jacob, který si díky tomu hned získal mé nesympatie a zbavil se jich, až se Renesme narodila (konečně jsem pochopila, proč ho to k Belle táhlo). :) Pak jsem ho měla velie ráda.

30 Katherine Katherine | E-mail | Web | 3. července 2013 v 21:00 | Reagovat

Můžu říct snad jen konečně! Konečně někdo inteligentní napsal skvělý článek o Twilight sáze a neodsuzuje ji. Děkuji ti moc. Bylo krásné zase si přečíst pozitivní reakci na tuto ságu. ;-)
Já jsem se k ní dostala v prváku a hodně mě to vzalo, byla jsem do toho strašně zažraná a myslím si, že právě Twilight sága byla jedním (ne jediným) z důvodů, proč jsem začala psát. Do té doby jsem měla pocit, že by moje fantasy nikdo nečetl, tohle mi dodalo odvahu.
Mně se teda líbily všechny části - od každé něco. Tvůj názor na Kristen ti neberu, i když ho mám jiný.
Jinak já jsem se konečně pořádně začetla do knih v angličtině a musím říct, že se mi moc líbí číst originál. Má to něco do sebe. :-)

31 Vendy Vendy | Web | 5. července 2013 v 22:01 | Reagovat

Když jsem Stmívání četla poprvé, tak mě napůl popudila, napůl nadchla. Vadilo mi docela zjednodušení, určitá primitivnost popisu, ale současně v tom bylo jakési kouzlo. Pak jsem si uvědomila, že je to psáno z pohledu Belly, tedy obyčejné holky, která se setká s neobyčejným klukem. Byly tam úžasně silné momenty (scénka na louce mi připadá jako nejlepší z celé knihy) a taky mě dojala síla jejich lásky, bezvýhradnost jejich lásky, ti dva si snad byli souzeni či co. Takové věci se v životě nestávají, o to kouzelnější byly v knize. Tak trochu si člověk mohl zasnít a zavzpomínat na první lásky (a rozchody, třeba přesně ten pocit, co měla Bella, když začínala cítit, že se děje něco zlého, před rozchodem s Edwardem, tak tenhle pocit jsem taky kdysi zažívala, proto mi její trápení po rozchodu připadalo hodně blízké). Mně se líbily všechny díly, ale první asi nejvíc.
Je fakt, že Stmívání rozjelo snad celosvětové šílenství, kdy polovina čtenářů bylo nadšených a polovina zhnusených, viděla jsem recenze kladné i záporné, pokud byla záporná recenze napsána slušně a na základě úvahy, beru to, spíš mi vadily takové ty nenávistné výjevy. Ale s tím nic nenadělám.
Myslím, že Stmívání přineslo něco nového, zřejmě něco, co chybělo na trhu. Máme tu horory, červenou knihovnu, scifi, fantasy i současnou literaturu, ale tohle je něco trochu jiného.
Další dílka, kopírující Stmívání, mi trochu vadí, podobně jako mi nesedlo kopírování Zaklínače, i když třeba dobře napsané. Ale připouštím, že se může objevit zajímavá kniha s tímto tématem. Jen by měla mít něco trochu osobitého. :-)

32 Vendy Vendy | 5. července 2013 v 22:09 | Reagovat

P.S. Kristen se mi líbila typově v prvním díle, ale na rozdíl od knižní Belly mi připadala docela sebevědomá. Pak mi začal vadit ten její věčně stejný výraz, v prvním díle jsem to ještě snesla,ale druhý a třetí už byl docela děs. Až ve čtverce to bylo trochu lepší a Bella coby upírka už se mi líbila víc.
[3]: Mouli-e, určitě si knížky přečti, je tam toho víc než ve filmu. :-)
[4]: Fée, tohle je přístup, který beru, Stmívání se ti nelíbí, protože je porovnáváš s jinými upírskými knihami. A přitom si zachováváš dost tolerance, že by se mohlo líbit ostatním. Palec nahoru. Mně třeba třpytění upírů na slunci tolik nepopouzelo, byla to zase novinka, změna. Co mi spíš vadilo, byla rozdílnost různých názorů (teď nemyslím tebe, ale celkově) - četla jsem strhující kritiky, že autorka udělal z upírů něco prapodivného, porušila všechny upírské tradice (kříž, stříbro, česnek a ochrana před sluncem, včetně nemožnosti vstoupit do domu, když nejsou pozváni), a paradoxně všechny tyhle věci byly vyčítány jiné upírské sáze, Vampire diaries. Tehdy jsem usoudila, že někteří lidi jsou prostě rozcapení, neví co chtějí a potřebovali by teplou, studenou a do klece. ;-)  :-D
K 50 odstínům šedi, tuhle knihu teď zrovna čtu a říkám si, zlatý Stmívání a zlatá Bella, protože Anastázie, ač je starší, mi připadá totálně blbá. Ale ještě nemám dočteno, tak nechci vyvozovat předčasné závěry. 8-)

33 mouli-e mouli-e | E-mail | Web | 9. července 2013 v 23:43 | Reagovat

[32]:  Dobře,seženu ji a přečtu si ji :) protože o tom opravdu píšete všichni hezky,třeba mě to zaujme více :o)

34 K. K. | Web | 11. července 2013 v 13:10 | Reagovat

Twilight byla součást mého dospívání. Naivní třináctka začíná objevovat svět. Proč ne?
Stejně jako většina lidí nade mnou nemám nic proti knihám - v té době originální námět, romantika a trochu akce. Nazvala bych to spíš dívčím románkem, než fantasy, ale to až zpětně. Oproti tomu jsou filmy naprosto otřesné. Jednu dobu se mi docela líbily, ale uběhl nějaký čas a já viděla kvalitní snímky a názor změnila. Filmy jsou prostě podle mě béčko.
Řekla bych, že stejně jako byl velkej boooom v milování Twilight, tak je teď velkej boooom v hejtování. Nikdy jsem se booomů moc neúčastnila a nehejtuju ani Twilight, ani Justina Biebera, nebo Miley Cyrus. Třeba se mi to úplně nelíbí, ale ať každej dělá, co ho naplňuje, ne? :-) Podporuju plnění snů.

35 Baush Baush | Web | 12. července 2013 v 12:30 | Reagovat

Já jsem byla twilight ságou naprosto posedlá, když mi bylo deset :DD Fakt hrozně, koukala jsem na to každý den...
Teď nejsem ani fanynka ani hater.
Meyerová byla jeden čas moje nejoblíbenější spisovatelka, protože i Hostitel je fakt boží (i ten film).
Stmívání jako filmy se mi nelíbí vůbec... Nemám ráda Jacoba, Edward se mi nelíbí a no Bella... -.- Jedinej kdo se mi tam líbí je Carlisle a Jasper.
Mě se nejvíc líbil první a poslední díl (beru to na knížky, filmy jsou děsný).

36 Džejn Džejn | Web | 11. října 2013 v 10:32 | Reagovat

Súhlasím, že jednotka a dvojka sú najlepšie. A to si pamätám, že keď som si tú knihu kúpila (ešte pred tým než prišiel do kín prvý film) a začala som ju ešte v ten deň čítať hneď po prvej strane som to odložila. Na druhý deň som si, ale povedala, že som si tú knihu kúpila tak ju aj prečítam. Tentokrát som ju čítala od rána až do večera. Keď som po víkende prišla do školy, hneď som o nej začala básniť pred spolužiačkou, ktorú som s tým nakazila :D A potom ten moment v druhej časti ako Edward opustí Bellu a v knihe prázdne stránky len s mesiacmi to bol silný moment a super to urobili aj vo filme. A vo štvrtej časti sa mi páčilo, keď príbeh rozprával Jacob. Táto séria prišla ku mne vtedy keď som hľadala útechu lebo skončil Harry Potter. Ale nechcem tu vypisovať celý svoj životný príbeh :D Z odstupom času to už ani neberiem ako príbeh upíra a obyčajnej dievčiny. Skôr to vnímam ako príbeh lásky, že napriek všetkým rozdielom a útrapám si nakoniec našli cestu k sebe. Aj keď Jacoba mi vždy prišlo ľúto takže som bola rada, že mu nakoniec Stephenie dala lásku. Ja viem, že sa vyjadrujem ku knihám, ale ku filmom nemám čo povedať. Jednoducho neboli moc dobré, aj keď som vždy zaryto  tvrdila, že sú super. Ale niektoré scény v nich boli dobre spravené. A v piatom filme sa mi páči akých hercov vybrali na jednotlivé klany. Garreta som mylovala už vďaka knihe a keď som videla film, ten herec to zahral úplne podľa mojich predstáv. A Rumuni ten ich prízvuk!
Som rada, že si sa takto verejne nebála vyjadriť svoj pozitívny názor hlavne teraz, keď už je celá séria zatracovaná.

37 Bookeaterka Bookeaterka | Web | 21. října 2015 v 16:39 | Reagovat

Také nechápu, co všichni proti Stmívání mají. Před pár lety jsem měla tuhle sérii opravdu ráda. Byla jsem spokojena i s knihami, je pravda, že to není nijak náročná četba, ale je pro teenagery, tak mi to přijde v pořádku. Udivuje mě kolik negativních ohlasů se objevilo, v porovnání s některými filmy a knihami (hlavně s upíří tématikou) se jedná snad i o nadprůměrné dílo. :-D Ale je pravda, že se Kristen moc nepředvedla... :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama